Skip to content

עימותים בכיכר השוטר בחברון – חייל צה"ל נפצע קל

מאות פלסטינים מיידים אבנים בחיילי צה"ל ואלו משיבים באמצעים לפיזור הפגנות. החייל שנפצע טופל במקום. גופת אבו-חמדיה נמסרה לפלסטינים בתום נתיחתה ואושר כי מותו נגרם ממחלת הסרטן בה לקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאתיים פלסטינים התעמתו עם צה"ל וכוחות מג"ב בכיכר השוטר בחברון. הפלסטינים יידו אבנים וצה"ל השיב בירי רימוני גז ואמצעים לפיזור הפגנות. חייל צה"ל נפגע קל מאבן וטופל במקום ולא נזקק לפינוי.  כמו כן מתעמתים כמאה פלסטינים אחרים באזור אל עומר וליד מחסום חווארה בשומרון עם חיילי צה"ל. עד כה לא דווח על נפגעים או מעצרים מקרב הפלסטינים.

תמונתו של אבו חמדיה נישאת בהפגנות (צילום: סוכנות מען)
תמונתו של אבו חמדיה נישאת בהפגנות (צילום: סוכנות מען)

העימותים החלו היום בעת נתיחת גופתו של האסיר  מייסרה אבו חאמדייה, שמת אתמול בבית החולים סורוקה בבאר שבע עקב מחלת הסרטן בה לקה. נתיחת גופתו הסתיימה סמוך לשלוש אחה"צ ונמסרה לידי הפלסטינים. מבדיקת הגופה עולה כי מייסרה מת עקב שיבושים בדרכי הנשימה, כתוצאה מסרטן שנתגלה בגרונו ושלח גרורות לריאות ולמקומות נוספים. כמו כן לא נמצאו על גופתו כל סימני חבלה. גופתו הועברה אל המכון למחקר רפואי באוניברסיטת אל קודס במזרח ירושלים. הוא יקבר מחר בשעות אחר הצהריים בבית הקברות בחברון.

הפלסטינים טוענים כי ישראל מנעה מהאסיר טיפול רפואי הולם במהלך מחלתו ובכך הביאה למותו. יצוין כי הסרטן התגלה באסיר בחודש פברואר השנה ובמקרים בהם הסרטן משלח גרורות לריאות אין מבצעים נתיחה ובדרך כלל פועלים באמצעים כימותרפיים בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן