Skip to content

אוסטריה: אם יחמשו את המורדים נסיג את כוחותינו מרמה"ג

אוסטריה הבהירה השבוע, כי בניגוד לעמדת צרפת ובריטניה התומכות בחימוש המורדים בסוריה, היא מתנגדת ואם אלה יחומשו, כוחותיה ינטשו את עמדותיהם. בישראל חוששים שנטישה כזו תביא להתפרקות כוח האום הרב-לאומי בגבול ולהשתלטות גורמים עוינים על המוצבים לאורך הגבול ועל מוצב החרמון הסורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילי הכוח האוסטרי, המהווים את עיקר כוח האו"ם ברמת הגולן, עלולים לנטוש את גבול הצפון לאחר שגברו הפגיעות והאיומים על חיי החיילים באחרונה. שר החוץ האוסטרי מייקל ספינדלגר, המבקר בימים אלה בישראל, הביע את חששה של ממשלתו מהחלטה אפשרית לחמש את המורדים, בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, החלטה על חימוש אירופאי ואמריקני של המורדים תביא את ממשלתו לשקול ברצינות את פינוי הגדוד האוסטרי מהגולן, מחשש לפגיעה בחיילי האו"ם.

ראש הממשלה נפגש בת"א עם שר החוץ של אוסטריה מייקל ספינדלגר (צילום: משה מילנר / לע"מ)
ראש הממשלה נפגש בת"א עם שר החוץ של אוסטריה מייקל ספינדלגר (צילום: משה מילנר / לע"מ)
שר החוץ של אוסטריה נפגש עם הנשיא השבוע (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
שר החוץ של אוסטריה נפגש עם הנשיא השבוע (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

לאחרונה הצהירו שרי החוץ של בריטניה וצרפת, כי הן שוקלות בחיוב לחמש את המורדים סוריה. בשבועות הקרובים אמור לפוג אמברגו הנשק שהטיל האיחוד האירופי על כל הצדדים הלוחמים ובריטניה וצרפת מאמינות כי יש להתחיל לחמש חלק מקבוצות המורדים הלוחמות באסד.

קבוצות חמושים ברמת הגולן הצהירו השבוע על קשריהן לאל קעידה. סוריה, באמצעות שר החוץ שלה, פנתה ביום שלישי שעבר למועצת הביטחון באו"ם ותבעה להכריז על קבוצת המורדים הגדולה, "חזית אל נוסרא", שחבריה הם אנשי הג'יהאד האסלמי, כעל ארגון טרור. הקבוצה עומדת, לדברי הממשל הסורי, מאחורי רצח ברברי בדרום המדינה.

במפגש  שרי החוץ של ה-G8, שנערך בתחילת השבוע בלונדון, הכריזו שרי החוץ כי שמונה הגדולות תומכות בעזרה למורדים, אך לא הצהירו כי יינתן חימוש כחלק מהעזרה. במכתב שנשלח לשר החוץ האמריקני משר החוץ הסורי נאמר, כי סוריה מצפה ממועצת הביטחון באו"ם לפעול כמצופה ולשמור על ביטחון העולם.

לאחרונה נמסרו דיווחים על מחנות אימונים שמפעילים האמריקנים בירדן  בהם מוכשרים לוחמים מקרב המורדים באסד. השבוע אף דווח כי חלק מלוחמים אלה נפרסו באזור הגבול ברמת הגולן, במטרה למנוע מפלגים המזוהים עם אל-קעידה להשתלט על האזור. הלכה למעשה אפשר להבחין כי למורדים מגיע נשק וחימוש ויכולותיהם הצבאיות בקרבות מול משטר אסד השתפרו.

אוסטריה הבהירה כי אם בתום האמברגו יתחיל חימוש המורדים, היא תסיג את חייליה מגבול ישראל סוריה. בירושלים חוששים כי אם חיילי הכוח האוסטרי יינטשו את עמדותיהם יביא הדבר למעשה להתפרקותו של הכוח הרב לאומי. במצב כזה קיימת אפשרות סבירה שמורדים אסלאמיים, אנשי הג'יהאד העולמי, ישתלטו על עמדות הגבול בגולן, כולל מוצב החרמון הסורי. צה"ל עוקב בדאגה אחר הנעשה בגבול הצפוני. בניית הגדר בגבול הסורי הואצה ונקודות התצפית המודיעיניות התרבו. ישראל אינה מתנגדת לחימוש הקבוצות המתונות מבין המורדים, אולם היא סבורה כי יש לעשות זאת בזהירות רבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בצהריים בלשכתו בתל אביב עם סגן הקאנצלר ושר החוץ של אוסטריה מייקל ספינדלגר. בפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו לספינדלנגר: "טוב לראותך שוב בישראל. יש לנו הרבה על מה לדבר; על השאיפה לשלום ולביטחון, על המשבר הגדול הפוקד את האזור שלנו, ובמיוחד בסוריה. יש לה את כלי הנשק המסוכנים בעולם ואסור לאפשר שהם ייפלו לידיים המסוכנות בעולם כמו חזבאללה, אל-קעידה וארגוני טרור נוספים. זוהי דאגה גדולה שלנו ואני יודע שגם שלכם. נדון ביחד כיצד ניתן למנוע מזה להתרחש".בפגישה השתתפו גם השר ליחסים בינלאומיים יובל שטייניץ וסגן שר החוץ זאב אלקין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן