Skip to content

טקס הענקת דרגות לחיילים מצטיינים בני העדה הבדואית

בטקס, שהתקיים לרגל יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, הוזמנו גם המשפחות השכולות מהעדה הבדואית. שישה חיילים מצטיינים מהמועצות נווה מדבר ואל קסום זכו לקבל דרגות במעמד החגיגי. המגמה היא להגביר את שילוב הבדואים לא רק ביחידת הגששים ובגדס"ר המדברי, אלא בכלל יחידות צה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס הענקת דרגות לקצינים וחיילים מצטיינים בני העדה הבדואית נערך במעמד מפקד פיקוד הדרום, האלוף סמי תורג'מן, אלוף משנה יוסי חדד מפקד יחידת הגששים וראשי ערים ורשויות בדואיות, ביניהן ראש מועצת נווה מדבר, רחמים יונה, ומ"מ מזכיר מועצת אל-קסום, מוצלח אבו עסא. בטקס, שהתקיים לרגל יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, הוזמנו גם המשפחות השכולות מהעדה הבדואית, ובני משפחותיהם של החיילים המצטיינים.

"לאורך שנות קיום המדינה לחמו חיילי צה"ל, יהודים, בדואים, מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים כאחד, ביבשה, באוויר ובים, כדי להבטיח את קיום המדינה, ביטחון אזרחיה וריבונותה", אמר בנאומו אלוף הפיקוד, סמי תורג'מן. "בשנה החולפת פעלו לוחמי פיקוד הדרום בסדיר ובמילואים נוכח אתגרי השעה ברצועת עזה ובגבול המערבי של המדינה. הלוחמים הבדואים ברחבי צה"ל עושים עבודת קודש בכלל גבולות המדינה ובפרט בפד"ם. יכולתם המקצועית ורצונם העז לחתירה למגע בלחימה בעזה ובגבול סיני מנעה וסיכלה לא מעט אירועי פח"ע".

יחידת הגששים בפעולה (צילום: דובר צה"ל)
יחידת הגששים בפעולה (צילום: דובר צה"ל)

שישה חיילים מצטיינים מהמועצות נווה מדבר ואל קסום זכו לקבל דרגות במעמד החגיגי. "תרומתכם למדינה היא חיונית וחשובה" אמר רחמים יונה, ראש המועצה האזורית נווה מדבר, כשלחץ את ידיהם של החיילים המצטיינים, "אתם מהווים דוגמה ומופת ומעודדים את הגיוס לצה"ל בקרב הנוער. צה"ל זכה בחיילים אמיצים ולוחמים מצוינים".

מ"מ מזכיר מועצת אל קסום, מוצלח אבו עסא, הדגיש שהחיילים הבדואים אינם משרתים בגדוד הסיור בלבד "החיילים שלנו משרתים במגוון רחב של יחידות ותפקידים וזוכים להערכה על מקצועיותם הרבה".
במהלך הטקס הופיעה להקת אלדחייה של העמותה לפיתוח התרבות והפולקלור לריקוד הבדואי בריקוד ושירה מסורתיים. כמו כן, נהנו האורחים מסרטונים שתיעדו את השירות הצבאי של החיילים ביחידות השונות.

בסיום הערב נראו מכובדי הקהילה נראו נרגשים וסיפרו כי הם שואפים להגביר את שילוב הבדואים לא רק ביחידת הגששים ובגדס"ר המדברי, אלא בכלל יחידות צה"ל, ואף הציבו לעצמם מטרה – טייס בדואי ראשון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן