Skip to content

מבקר צה"ל ערך ביקורת פתע ביחידות היבשה

דובר צה"ל הודיע על קיום הביקורת וכי מסקנותיה הראשוניות הוצגו לפני סגן הרמטכ"ל, אך לא פירט מהן המסקנות הראשוניות העולות מהביקורת ואילו לקחים הופקו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יחידת מבקר צה"ל ביצעה אתמול (שלישי) ביקורת בזק בנושא האימון לקראת תעסוקה מבצעית של יחידות היבשה. כך מסר דובר צה"ל. הביקורת בחנה את הכשירות והמוכנות של הכוחות לביצוע משימת הביטחון השוטף בכל הגבולות, מהצפון עד הדרום.

במהלך הביקורת ביקרו כ-14 צוותי יחידת מבקר צה"ל, המורכבים מקצינים בסדיר ובמילואים, בפיקודים המרחביים, באוגדות, בחטיבות הביטחון השוטף, בגדודים ובבסיסי האימון הפיקודיים האחראים על הכשרת הכוחות למשימה. הביקורת התמקדה בפקודות התעסוקה המבצעית, בהוראות הפתיחה באש ובתוכניות האימונים.

מבקר צה"ל במהלך הביקורת (צילום: דובר צה"ל)
מבקר צה"ל במהלך הביקורת (צילום: דובר צה"ל)

משוב ראשוני של ממצאי הביקורת הוצג אמש על-ידי מבקר צה"ל, תת-אלוף (מיל') אילן הררי, בפני סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי איזנקוט. מבקר צה"ל הציג ממצאים ראשוניים והדגיש כי יחידת מבקר צה"ל תפעל ותסכם בשבועות הקרובים את הביקורת. בסוף התהליך יוצג דו"ח ביקורת סופי לרמטכ"ל גנץ ולסגנו. עוד הוסיף המבקר, כי הביקורת מהווה נקודת חוזק עבור צה"ל וכי זו הסתיימה בהצלחה ביחידות השונות. דובר צה"ל לא פירט מה הם ממצאי הביקורת הראשוניים והמסקנות הנובעות מהם.

איזנקוט בירך על הביקורת הרחבה והרוחבית, הדגיש כי לקחיה יופקו ויוטמעו למען עשייה איכותית, שיטתית ומתמשכת וציין את מחויבות המפקדים למשימות.

יחידת מבקר צה"ל הוקמה בדצמבר 2011 על-פי חוק הביקורת הפנימית, לפיו בכל גוף ציבורי תקוים ביקורת פנימית על-ידי מבקר פנימי. ייעודו של מבקר צה"ל הוא להוות גוף ביקורת פנימית בצה"ל על-פי הנדרש בחוק, על מנת לסייע בהשגת מטרותיו ועמידתו ביעדים. במסגרת תפקידו בודק המבקר את תקינות ויעילות פעולותיו של צה"ל וכן קובע ומפרסם את המדיניות, התפיסה ותורת הביקורת בצה"ל. גוף מבקר צה"ל מקיים ביקורות בנושאים הנמצאים בליבת העשייה בצה"ל, בתחומי בניין הכוח, הפעלת הכוח, תקציב, משאבים וערכים.

דובר צה"ל טרם ענה לשאלת מגפון מה הן המסקנות הראשוניות העולות מהביקורת, ומהם הלקחים. בצה"ל טוענים כי כל עוד ממצאי הביקורת נלמדים ומעובדים, צה"ל איננו מפרסם את המסקנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן