Skip to content

צה"ל חיסל בעזה בכיר בג'יהאד האסלאמי

לראשונה מאז "עמוד ענן" ביצע צה"ל חיסול בעזה; בתקיפת חיל האוויר חוסל הית'ם זיאד אברהים מסחאל ונפצע אדם נוסף. לטענת כוחות הביטחון מסחאל היה מעורב בירי רקטות וטילים לעבר ישראל. נתניהו על החיסול: "אמרתי שלא נעבור על כך בשקט וזה בהמשך למדיניות שלנו. אנחנו לא מקבלים טפטוף של ירי מרצועת עזה או מסיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעיל טרור בכיר חוסל הבוקר (שני) על ידי צה"ל בתקיפת חיל האוויר בעזה. סמוך לשעה עשר בבוקר חוסל הית'ם זיאד אברהים מסחאל, בן 34, תושב מחנה פליטים שאטי בצפון הרצועה. לפי כוחות הביטחון, מסחאל היה מעורב בקידום ומימוש ירי הרקטות מסיני לעבר העיר אילת על ידי ארגון מועצת השורא ב-17 באפריל 2013. כמו כן, לטענת צה"ל הוא היה מעורב בירי תלול מסלול לעבר יישובי עוטף עזה.

הפלסטינים דיווחו שהחיסול בוצע ליד בסיס אימונים של חמאס, בעת שהוא נסע באופנוע. על פי הדיווחים אדם נוסף נפצע בתקיפה, ככל הנראה עוזרו של ההרוג. מאז שעות הבוקר מדווחים הפלסטינים על תנועה ערה של מטוסי צה"ל בשמי הרצועה. דובר משרד הבריאות של ממשלת חמאס אמר כי מסחאל עבד בביטחון של בית החולים שיפא בעזה.

גופתו של מזלי שחוסל בעזה על יחדי צה"ל (צילום: gaza update)

זהו החיסול הראשון שביצע צה"ל ברצועה מאז מבצע "עמוד ענן", שהחל בעקבות חיסול רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי ב-14 בנובמבר. מסחאל היה סאלפי וחבר בארגון השייך לג'יהאד העולמי. בעברו פעל במסגרת ארגונים סאלפים ג'יהאדיים ובשנים האחרונות היווה עוגן טרור מרכזי ברצועת עזה.

על פי כוחות הביטחון, מדובר במומחה לייצור אמצעי לחימה, אשר פעל מול כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה. הוא עסק בייצור, שיפור וסחר של אמצעי לחימה על סוגיהם השונים, בפרט התמקד באמצעי לחימה רקטיים וייצור מטעני חבלה שאותם העביר לגורמי טרור שונים לשם רווח כספי כמו גם קידום פעילות טרור כנגד צה"ל ותושבי מדינת ישראל.

במסגרת פעילותו סייע מסחאל גם לארגון מועצת השורא של המוג'הידין בקצוות ירושלים, ארגון אשר מורכב מפעילים סאלפים ופועל במסגרת הג'יהאד העולמי והיה מעורב בפעילות טרור נרחבת כנגד אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל מזה מספר שנים. בשב"כ טוענים שפעילותו של מסחאל הייתה ידועה למעשה לחמאס, אבל הוא נמנע מלטפל בו.

"לא מקבלים טפטוף של ירי"

"פגענו היום באחד מהמעורבים בירי הרקטי הנפשע נגד אילת. אמרתי שאנחנו לא נעבור על כך בשקט וזה בהמשך למדיניות שלנו". כך אמר ראש הממשלה, בתגובה ראשונה על אירועי הבוקר. נתניהו אמר זאת בפתח פגישתו עם נשיא סרביה טומיסלב ניקוליץ'.

 בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
"נפעל כדי להגן על אזרחי ישראל, ואנחנו פועלים". בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

"אנחנו לא מקבלים טפטוף של ירי מרצועת עזה או מסיני", אמר נתניהו. "אנחנו נפעל כדי להגן על אזרחי ישראל, ואנחנו פועלים". נתניהו גם התייחס לפיגוע הבוקר בצומת תפוח: "אני רוצה להביע את צערי וצער העם כולו למשפחתו של אביתר בורובסקי ז"ל. המחבל שביצע את הרצח נלכד ואנחנו נמשיך לעשות פעולות גם בחזית הזאת כדי להגן על אזרחינו".

יצוין כי ראש הממשלה אמר, עוד ביום שבו נורו הרקטות על העיר אילת, כי ישראל תגיב על ניסיון הפיגוע הזה.

ח"כ יריב לוין (ליכוד) הגיב על הפיגוע בצומת תפוח הבוקר ואמר כי הוא התשובה הפלסטינית ליוזמות השלום החדשות של ג'ון קרי, והוכחה נוספת שכל הקלה שניתנת לפלסטינים מובילה מיד לפגיעה בחיי יהודים. "אני קורא לצה"ל לסגור באופן מיידי את צומת תפוח לתנועת פלסטינים ולהציב מחדש את המחסומים שהוסרו על מנת להבטיח שאירוע דומה לא יתרחיש שוב", אמר ח"כ לוין.

בישיבת סיעת הליכוד ביתנו שנערכה אתמול, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב בדרום ואמר: "אנחנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות, עוקבים אחרי כל תרחיש. לא נאפשר פגיעה באזרחינו, לא בצפון ולא בדרום. אם יימשכו ההתקפות בעזה לא נאפשר טפטוף. נגיב בעוצמה הרבה יותר חזקה". דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר יפעל נגד אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן