Skip to content

שלוש פצצות מרגמה סוריות נפלו ברמת הגולן

הבוקר התפוצצה פצצת מרגמה בשטח ישראל. שתי פצצות מרגמה נוספות התפוצצו אתמול לא רחוק מרמת מגשימים שבדרום הרמה, כפי הנראה מירי תועה מהקרבות המתחוללים בסוריה. בצה"ל הוחלט שלא להגיב בירי טיל מדויק למקור השיגור. סוכנות הידיעות הסורית פרסמה את תמונת יעד התקיפה של חיל האוויר הישראלי, שבה נהרגו ככל הנראה 42 חיילים ונפצעו כמאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי פצצות מרגמה התפוצצו אתמול (רביעי), סמוך לשעה 17:30 כמה מאות מטרים מבתי רמת מגשימים שבדרום הרמה. לא נגרם נזק לאיש או לרכוש. גורמים בצה"ל אמרו כי באותה עת התנהלו קרבות עזים בין המורדים לצבא אסד באחד הכפרים הסמוכים לגבול, וכי מדובר בירי תועה ולא בפעולה מכוונת. בצה"ל הוחלט שלא להגיב בירי טיל מדויק למקור שיגור הפצצות. הבוקר (שלישי), נפלה פצצה שלישית בשטח ישראל. צה"ל דבק בינתיים בהחלטתו שלא להגיב.

בצבא מעוניינים להמשיך בשמירה על רמת כוננות גבוהה בגזרה, וההחלטה נבעה מרצון להנמיך את סף המתיחות ולמנוע תנועה ערה של כלי רכב צבאיים בכבישי הצפון, וכן תנועה ערה של כוחות צבא והצלה. תוך כך הוחלט לצמצם באופן ניכר תרגיל שנתי רחב שאמור להיערך בימים אלו בפיקוד צפון, בהשתתפות אוגדה 91 החולשת על גבול לבנון. במקביל לך פרסמה הלילה SANA, סוכנות הידיעות הרשית של סוריה, תמונה מאזור הפגיעה של הטילים שלדברי הסוכנות אירעה באזור אל חמה שבדמשק. לדברי הסוכנות התמונה צולמה אתמול, יום שני.

suri
יעד התקיפה של חיל האוויר הישראלי, כפי שצולם אחריה (צילום: סוכנות הידיעות הסורית SANA)

סוכנות הידיעות לבנון וואיר, צוטטה הלילה משקיף לזכויות אדם בסוריה שמסר כי 42 חיילים נהרגו ועוד 100 בני אדם נפצעו כתוצאה מתקיפה זו, שהממשלה הסורית ייחסה לישראל. אתמול נמסר בהודעה רשמית של ממשלת סוריה כי "בתגובה להתקפה מצד ישראל – כל דלתות האופציות לתגובה סורית פתוחות לרווחה".  בד בבד מפרסמת הסוכנות, כמו גם כלי תקשורת ערביים אחרים, את דבריו של אלוף פיקוד צפון מאתמול בבוקר, עם פתיחת מרוץ גולני המסורתי, כי "לא נושבות רוחו מלחמה".

כלי התקשורת מציינים כי סוריה נשענת על איראן שהגיבה כי "תאמן חיילים סורים ותעזור, אך לא תתערב פיזית בנעשה היות שצבא סוריה מסוגל להתמודד בעצמו עם ישראל", ועל מוסקבה שהגיבה למתקפה באומרה "כי זהו מצב מדאיג מאוד".  מאמץ הלחימה במורדים והתגובות האירניות והרוסיות הביאו את  אסד לאותת כי איננו מעוניין בשלב זה להיכנס למערכה נגד ישראל. אתמול פרסם ערוץ אל מיאדין, המקורב לחיזבאללה, כי ממשלו של אסד הודיע כי יפעל כעת לחמש את החיזבאללה בנשק שעד כה סוריה נמנעה מלספק לארגון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן