Skip to content

מטומטמים תקפצו מהגג

לא ממש מפתיע שצופי "האח הגדול" בחרו בכוכב טלוויזיה נכלולי וחלקלק כ"תקווה הגדולה הלבנה" שלהם: איש עם סיגר תקוע בפה, ג'ל בשיער וחשבון בנק תפוח, שיתפח עוד יותר בתום הקדנציה היחידה שתהיה לו אי פעם בכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יעדי התכנית הכלכלית של ממשלת נתניהו - צילום אליסטרציה: עמית מנדלזון

כל מהפכן המכבד את עצמו יודע שכדי לקדם מהפכה מן הראוי שיהיה לו שופר, ולכן יש לנסות קודם לכן להשתלט על ערוצי השידור במדינה. ממשלת ישראל הבינה זה מכבר שזו הדרך היחידה לגייס את ההמונים לתמיכה במרד, וכדי לעשוק את הציבור חובה לשלוט בערוצי התקשורת. רובם בבעלות בעלי הממון, ואלו יתגייסו בשמחה שכן ממשלת ישראל בראשות נתניהו מתאימה להם ורק להם. מכאן, גם מובן מאליו מדוע כל כך רבים מהם תמכו ומימנו את לפיד ג'וניור, ומדוע הנ"ל לקח על עצמו את משרד האוצר. הם חיברו צינור ישיר מכיסו של הציבור לכיסם הם, וזה עלה להם גרושים. שאר הערוצים הם בבעלות ממשלתית וסוכן מושתל בראשם.

אין דבר הממחיש טוב יותר את הפעילות המוחית המאטה בהתמדה של הציבור הישראלי כמו התזמון המדויק של הנחתת סדרת גזירות אכזרית במקביל לפתיחת עונת הריאליטי בטלוויזיה הישראלית. קופסת השוטים המונחת בסלונם של רוב הישראלים לא נועדה לספק להם מידע אלא למחוק את שארית תאי המוח שנשארו להם, לעודד את יצר המציצנות ולמחוק כל סימן למחאה רלוונטית. לכן, לא ממש מפתיע שצופי "האח הגדול" בחרו בכוכב טלוויזיה נכלולי וחלקלק כ"תקווה הגדולה הלבנה" שלהם: איש עם סיגר תקוע בפה, ג'ל בשיער וחשבון בנק תפוח, שיתפח עוד יותר בתום הקדנציה היחידה שתהיה לו אי פעם בכנסת.

הבחירה ביאיר לפיד הייתה המסמר האחרון שנעצו חצי מיליון בוחרים בארונם הם. כמה טיפוסי שהתקווה של מעמד הביניים מגיעה היישר ממערכת שנשלטת על ידי מי שעושק אותם מחד ומי שמקבל את כספם, וכמה מוזר לראות את התדהמה על פניהם נוכח המכה שהנחית האחרון על תקוותיהם זמן כל כך קצר אחרי שנתנו בו אמון ברוב טיפשותם.

האם הם יצאו לרחוב? אולי, חלקם. האם הם יעשו משהו? לא, אף אחד מהם! המשטרה ובתי המשפט הפכו זה מכבר לכלי שרת של אותו משטר המידרדר במהירות לדיקטטורה שמדכאת את תושביה, כך שהחרדה תגבר על ההיגיון והמוחים לא יעזו לנקוט צעדים רלוונטיים שייטעו פחד במערכת השלטונית. אז איך בדיוק תועיל מחאה כזו? היא לא תועיל, נקודה.

מדינת ישראל של 2013 היא מדינה פיננסו-פיאודלית הנמצאת במרחק קטנטן מהמצב ששרר בצרפת בטרם פרוץ המהפכה הצרפתית. אבל הציבור, אוי הציבור גם הרעב עוד לא הכניע אותו כי בטלוויזיה שלו מראים שעדיין יש עוגות על המדף וככל שהוא צופה יותר בטלוויזיה הוא מניח שהקונדיטוריה עדיין פתוחה עבורו. לא, רבותי, היא סגורה. "לכלבים ולתשעה עשירונים הכניסה אסורה", זה השלט בכניסה.

רוצים לשנות? השליכו את קופסאות השוטים שלכם מהחלונות. תנו להן להתנפץ על הכביש ואחר כך צאו לרחוב כדי לשנות ולא כדי למחות בלבד. את השלט הזה צריך לשרוף כי בעל הקונדיטוריה לא יסיר אותו על דעת עצמו.

ואם לא? אזי, לא ירחק היום והדרך היחידה להגיע למנוחה תהיה דרך גג של מבנה גבוה במיוחד.

 

1 Comment

  1. ענת
    10 במאי 2013 @ 2:32

    אכן, ההקבלה במקומה.

    הזבל הטלוויזיוני הזה הוא אופיום להמונים והוא מגעיל.

    מי שלא יצא לרחובות עכשיו, גוזר על עצמו שנים של בהייה בפרסומות אין קץ, של דברים שהוא לא יוכל לקנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן