Skip to content

ראש הממשלה נתניהו מציע שותפות כלכלית לנשיא סין

לפני פגישתו עם נשיא סין סייר נתניהו על החומה הסינית ואמר: "זה ממש מעורר השראה. כמו שהסינים הגנו על עצמם וביצרו את עצמם עם החומה הגדולה, כך גם אנחנו נמשיך לבצר את עצמנו בגבול הדרום, ברמת הגולן ובכל החזיתות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזמין את נשיא סין, שי ג'נפינג לבקר בישראל.

נתניהו נפגש היום ב"היכל הגדול של העם" בבייג'ינג עם נשיא סין, שי ג'ינפינג. "יש לנו הערכה רבה לסין ואנו יודעים שהיא מונהגת על ידי מנהיגים שצופים אל העתיד, בעלי חזון, מבט בהיר ופתיחות", אמר נתניהו. "אני מגיע 15 שנה לאחר ביקורי הקודם, וההצלחה של סין מאז, ההתקדמות שלה מרשימה. בזמן זה ישראל גם הגיעה להישגים והצלחות רבות, אך אני מאמין שאסור לנו לשקוט על שמרינו ועל הישגי העבר.

"אסור לנו לשקוט על שמרינו ועל הישגי העבר". בנימין נתניהו ושי ג'אנפינג (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
"אסור לנו לשקוט על שמרינו ועל הישגי העבר". בנימין נתניהו ושי ג'אנפינג (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

"עלינו להבטיח את הצלחת העתיד, וזוהי גישתי לישראל", אמר נתניהו. "לכן אני מביא איתי הצעה פשוטה, שנאחז בעתיד באמצעות היתרונות שיש לשנינו. סין היא כוח עולמי מוביל בתחומים רבים וישראל היא מרכז טכנולוגי עולמי. הצעתי היא ליצור תוכנית שיטתית, שתתבסס על הפקידות הממשלתית בדרג הבכיר, ליצירת שותפויות בין מומחים ואנשי טכנולוגיה ישראלים ומקביליהם הסינים. אני מציע שתוכנית זאת תתבסס על תוכנית החומש של סין ואני חושב שיחדיו נוכל להגיע להצלחות גדולות עוד יותר".

בשיחותיו עם מנהיגי סין עלה גם האיום האיראני. לדברי נתניהו, הסינים תומכים בניסיון לשכנע את אירן להימנע מהתגרענות. ״אמרתי למנהיגי סין שבמאבק מול אירן יש אינטרס שהצד המתון והלא פאנטי ינצח. אם יש גורם מסוכן באזור זו איראן שמוכנה לסכן הרבה מאוד כדי להשיג יכולת גרעינית. כבר כיום היא עושה הרבה דברים בעייתים כמו טרור כשעדיין אין לה נשק גרעיני. יש דבר אחד שהיא לא עושה: היא לא סוגרת את מיצרי הורמוז, אבל היא תוכל לעשות זאת בעתיד ולסחוט את העולם כספקית נפט. הסכנה הזו עלולה להתממש עם התגרענותה של אירן״, אמר נתניהו.

לפני פגישתו עם נשיא סין סייר ראש הממשלה נתניהו על החומה הסינית. "זה ממש מעורר השראה", אמר. "כמו שהסינים הגנו על עצמם וביצרו את עצמם עם החומה הגדולה, כך גם אנחנו נמשיך לבצר את עצמנו בגבול הדרום, ברמת הגולן ובכל החזיתות", אמר נתניהו לכתבים המלווים את מסעו.

ראש הממשלה ורעייתו על החומה הסינית. "מעורר השראה" (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
ראש הממשלה ורעייתו על החומה הסינית. "מעורר השראה" (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

בעת הסיור, סיפר ראש הממשלה כי שוחח עם מנהיגי רוסיה וארה"ב על מגוון נושאים. "שוחחתי הלילה עם הנשיא אובמה כמו שאני משוחח בימים האחרונים עם מנהיגי סין וכמו ששוחחתי עם הנשיא פוטין ודנתי איתם במגוון נושאים הקשורים באזור ולעניינים בין-לאומיים".

יצויין כי רק לפני מספר ימים, בתחילת השבוע, נפגש נשיא סין עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן – והביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים. עוד הדגיש נשיא סין כי על ישראל להפסיק את ההתנחלויות ולהסיר את המצור מעל רצועת עזה.

ראש הממשלה גם הרצה בפני חניכי האקדמיה שמכשירה את מנהיגות העתיד של סין.

האקדמיה הינה המוסד הגבוה ביותר להכשרת בכירים בממשל, והוכשרה בה ההנהגה הנוכחית של סין. בשנה האחרונה הרצה בבית הספר, בנוסף לנתניהו, רק ראש ממשלת סינגפור.

ראש הממשלה נואם בפני תלמידי ביה''ס המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג. (צילום: אבי אוחיון/ לע''מ)
ראש הממשלה נואם בפני תלמידי ביה''ס המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג. (צילום: אבי אוחיון/ לע''מ)

ראש הממשלה הודה למארחיו על הכבוד שהעניקו לו לשאת דברים בפני דור ההנהגה העתידי של סין ואמר לראשי בית הספר כי מנהיגות היא היכולת לחזות את העתיד ולשנות את העתיד. הוא הציג בפני חניכי בית הספר את יכולות הטכנולוגיה הישראלית, ואת המאמצים המושקעים במציאת תחליפי נפט כדי להפחית את תלות העולם בנפט.

כמו כן ציין ראש הממשלה את הסיכום אליו הגיע אמש עם ראש ממשלת סין על הקמת צוות עבודה משותף שיכין תכנית אסטרטגית לשיתוף פעולה בתחום האזרחי כגון מים, מזון ומערכות בריאות ציבוריות. נתניהו: "אני פה כי אני מאמין בקשרים שלנו. אנו יכולים להשיג תוצאות טובות יחד". בהתייחסו לאיומים המופנים לעבר מדינת ישראל אמר נתניהו: "אסור לתת למשטר המסוכן בעולם להתחמש בנשק המסוכן בעולם".

בספר האורחים חתם ראש הממשלה נתניהו: "ברגשי תודה על שהזמנתם אותי לשאת דברים בפני דור העתיד של מנהיגי סין. בכבוד והערכה עמוקה, בנימין נתניהו".

1 Comment

  1. ענת
    10 במאי 2013 @ 2:22

    כן, שיתוף פעולה עם הפקידות הממשלתית הבכירה… כמו להתחבק עם סטאלין.

    וההשוואה של החומה הסינית עם ישראל היא באמת נורא פרופורציונלית.

    האולטרה קפיטליסט מלקק למעצמה הכי דיקטטורית והכי מסוכנת בעולם. כאילו כדי לגרום להם לא לתמוך באיראן. הם ספקי הנשק של איראן וסוריה וחיזבאללא.

    העיקר ששרה לא לבשה מפית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן