Skip to content

הנגיד פישר: התכנית הכלכלית היא אמיצה

נגיד בנק ישראל תומך בתוכנית הכלכלית של שר האוצר יאיר לפיד. לדעתו, מצרף הצעדים הכולל שבה מכוון להשבת המסגרת התקציבית לתוואי אחראי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר התייחס היום לתוכנית הכלכלית שהציג שר האוצר, יאיר לפיד, לשנים 2013-2014, וציין כי בעוד שהתכנית מורכבת וכוללת צעדים רבים, הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות של הממשלה, הרי שהיא מהווה תכנית אמיצה, שמצרף הצעדים הכולל שבה מכוון להשבת המסגרת התקציבית לתוואי אחראי. "תוואי זה ימנע אובדן שליטה על התקציב ויחזיר בסופו של דבר את המשק למגמה של הפחתת נטל החוב ביחס לתוצר, ולכן מדובר בתכנית חשובה ואחראית".

סטנלי פישר. השבת היציבות הפיסקאלית תחזק את עמידותו של המשק בפני זעזועים (צילום: ציפי מנשה)
סטנלי פישר. השבת היציבות הפיסקאלית תחזק את עמידותו של המשק בפני זעזועים (צילום: ציפי מנשה)

בהתייחסו לתקציב הביטחון, ציין הנגיד שההחלטה לגבי הקיצוץ בביטחון נתונה בידי הממשלה. זו חובתה של הממשלה להבטיח את בטחון אזרחיה, אולם יש לעשות זאת תוך שמירה על המסגרת הכוללת שעליה החליטה הממשלה.

"כפי שאמרתי כאשר הבעתי תמיכה בהחלטה להעמיד את הגירעון בשנת 2014 על 3%, החלטה זו מחייבת צעדים כואבים. מטבע הדברים, הציבור הרחב מרגיש בעיקר את הפגיעה שכל משק בית בישראל יחווה כתוצאה מיישום התכנית. עם זאת, חשוב לזכור, שלא ניתן לעמוד באתגר התקציבי מולו אנו ניצבים תוך התמקדות אך ורק בסקטור כזה או אחר של האוכלוסייה. כפי שציין שר האוצר, הציבור כולו יצטרך לשאת בנטל. בסופו של דבר השבת היציבות הפיסקאלית תחזק את עמידותו של המשק בפני זעזועים, תסייע למשק למצות את פוטנציאל הצמיחה שלו, ותתמוך ברווחת הציבור כולו", מסביר פישר.

1 Comment

  1. יפה
    10 במאי 2013 @ 18:31

    הרפובליקאני הקאפיטליסט הקיצוני פישר תומך בתוכנית שמגנה על בעלי ההון והתאגידים שבשליטתם. מישהו מופתע?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן