Skip to content

"שישי" בערוץ 10: חדש, חדיש וצהבהב

"שישי" עם טלי מורנו ואלון בן-דוד, ערוץ 10, נראית טוב, אבל לא מביאה בשורה חדשה בתחום התוכן. הריאיון עם יאיר לפיד - מאכזב. ולאן נעלם הסיפור המובטח על ההיריון של גאולה אבן וגדעון סער? ציון לשבח: חשיפת המיטה הזוגית בחצי מיליון שקל שהזמין נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשהמסך עולה רואים צוות מעונב באולפן  אלגנטי, טלי מורנו בלבוש ספק בובתי, ספק מחוייט. יפה, בלי שום ספק. הפתיחה מגלה לנו ששר האוצר החדש שלנו, יאיר לפיד, יכבב במהדורה הראשונה של "שישי" החדש בערוץ 10, ואילו גאולה אבן ובח"לה יסגרו אותה עם סיפור חתונתם העתידית, בצל הריונה התופח של אבן. כמה אנשי תקשורת, עבר, הווה, עתיד.

טלי מורנו נדרשת, כבר בפתיחה, לכישורי משחק נרחבים, כשהיא מציגה את הנושאים, וגם מצדיקה, מן הסתם, את העובדה ששמה מופיעה לפני זה של אלון בן-דוד (האם חדשות ערוץ 10 מנסים להוכיח לנו שהם מכים על חטא עמנואל רוזן שהיה אמור להגיש את המהדורה עם אלון בן-דוד?). העוגן הנרחב של המהדורה הוא, בלי ספק, הריאיון עם יאיר לפיד  וכל השעה הראשונה של המהדורה בת השעה וחצי בנויה סביבו, וסביב הכוכבים הבלתי מעורערים: ניחשתם? טלי מורנו ואלון בן-דוד.

מכים על חטא עמנואל רוזן? מורנו ובן-דוד. צילום מסך: ציפי מנשה

הריאיון עצמו הוא אכזבה. שני הכוכבים, מסתבר, אינם בעלי ידע כלכלי נרחב, והם לא ממש מסוגלים לשאול שאלות בעלות משמעות מעבר לכאלה שכל ישראלי ממוצע יכול לשאול ("אתה המצאת את מעמד הביניים", מרהיבה מורנו). הריאיון הוא נעים, הרבה יותר מדי נעים. מן הסתם, היו תנאים לראיון. הם אפשרו ללפיד להציג את עצמו בצורה מיטבית. מן הסתם לא מה שהעם רצה לראות. מורנו מגדילה ומסכמת את הריאיון: "אז כנראה שבאמת אין ברירה". באמת, מורנו? עשר דקות הספיקו ללפיד לשכנע אותך?

מן הסתם, ראוי היה להביא אנשי מקצוע מתאימים יותר. רגע לאחר מכן יושבת להקת החימום, שכוללת את בן כספית ושרון גל, ומנתחת את הדברים. אלה מרשים לעצמם לומר דברים הרבה יותר נוקבים ופחות נחמדים, אבל תיכף ומיד בא אלון בן-דוד ומחזק את המסר, כדי שהגישה תהיה ברורה. הוא מסביר שהיה ליאיר לפיד הרבה יותר נעים בכיסא כזה, של מגיש מהדורת חדשות, מאשר בפוליטיקה. לכן צריך לכבד,  מן הסתם, את צעדו האמיץ. לכן ראוי לנו שנספור עד עשר לפני שמגיבים. דהיינו, סבלנות, חבר'ה. טוב שיש למגישים הומור, גם אם אינם מתכוונים לכך.

החשיפה הגדולה של המהדורה הייתה העלות הגבוהה של טיסת בני הזוג נתניהו להלוויית מרגרט תאצ'ר: חצי מיליון שקל, בגלל דרישתו של נתניהו ל"תא מנוחה", מילה מכובסת לחדר שינה עם מיטה זוגית. הצופה יאיר לפיד, הנה רעיון לקיצוץ נוסף בתקציב.

כדי לחזק את הצהוב הובא למהדורה שחקן חיזוק, גיל ריבה. הוא מביא לנו כתבה נרחבת על ח"כ מירי רגב שרבים אוהבים לשנוא, ומביא אותה מהפן האנושי, כפי שרק הוא יודע. דהיינו, אם היתה נלעגת קודם, היא נראית עוד יותר נלעגת.

מורנו מסכמת בטור אישי את נושא עמנואל רוזן, כוכבו-לשעבר של הערוץ. המסר המרכזי: בתחום האפור שבין הטרדה מינית לחיזור עקשני של ממונה אחר כפיפה, דולקות היום נורות אזהרה. כללי המשחק משתנים. וזה, כאמור, ממהדורת החדשות שרוזן היה אמור לככב בה. כפרה.

המהדורה החדשה מעלה את השאלה, איפה המנחים הנמרצים בסגנון רביב דרוקר, עם המסרים החדים והבלתי מתחנפים, מדוע יש צורך ברכילות במהדורת חדשות, ומדוע מורנו ובן-דוד צריכים לככב בכל פינה של המהדורה, בעוד שאנשי מקצוע כמו בן כספית נותרים לגמרי בצד.

אה, גאולה אבן והשר שלה, גדעון סער, נעלמו מהמהדורה. כנראה שהזמן לא הספיק. חסכנו קצת מהצהוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן