Skip to content

ברק יסכים להארכת חוק טל רק בשנה, במהלכה ישונה החוק ויאוזן הנטל

שר הביטחון הודיע הערב כי הוא סבור ש"חוק טל סיים את תפקידו ואינו נותן מענה לסוגיה המרכזית לשמה הוקם - איזון בנשיאה בנטל". רוה"מ מעוניין בהידברות למציאת פתרון כי "איננו צריכים מלחמות דת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון הודיע הערב כי הוא סבור ש"חוק טל סיים את תפקידו ואינו נותן מענה לסוגיה המרכזית לשמה הוקם – איזון בנשיאה בנטל". רוה"מ מעוניין בהידברות למציאת פתרון כי "איננו צריכים מלחמות דת"

מאת צבי זינגר

שר הביטחון, אהוד ברק, יתנגד להאריך את תוקפו של "חוק טל" בחמש שנים נוספות. ברק הודיע הערב למזכיר הממשלה, צבי האוזר, כי בכוונתו להעלות ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה בממשלה, לפיה יוארך חוק טל בשנה אחת בלבד, "על מנת לאפשר גיבוש חוק חדש ורלוונטי, וכל זאת תוך קיום שיח פתוח ועמוק עם כל הגופים הקשורים לנושא".

אהוד ברק: יתנגד להארכת "חוק טל" בחמש שנים. תצלום - אתר הכנסת

בהודעה שפירסם הערב שר הביטחון נאמר כי הוא סבור ש"חוק טל סיים את תפקידו ואינו נותן מענה לסוגיה המרכזית לשמה הוקם – איזון בנשיאה בנטל".

"חוק טל" היה אמור לעלות לדיון בממשלה ביום ראשון השבוע. אולם לנוכח ההתנגדות הרחבה שקמה לחוק ולנוכח המחאה הציבורית, הודיע ראש הממשלה על דחיית מועד הדיון. גם עתה לא פגה ההתנגדות הציבורית. בבתי הספר התיכוניים צפויה ביום ראשון שביתת מחאה, לנוכח הכוונה לדון ב"חוק טל". גם בממשלה יש התנגדות רחבה אצל שרי מפלגת העצמאות ואצל שרי "ישראל ביתנו". לא מן הנמנע כי להארכת החוק יתנגדו גם חלק משרי הליכוד.

ראש הממשלה התייחס היום בקצרה, בנאומו בכנסת, לסוגיית חוק טל. "אני מאמין שיש משימות גדולות וצריך לפתור אותן בדרך של הידברות", אמר. "אנחנו לא צריכים מלחמת דת בתוך מדינת ישראל ובכלל. ובוודאי האויבים שלנו שמכוונים את הטילים הללו על ראשינו – הם אינם מבחינים מי חובש כיפה ומי אינו חופש כיפה ומי חובש כיפה כזאת וכזאת – מבחינתם הכוונה שלהם לעשות דבר אחד לכולנו, זהה. הדבר כולל גם את אזרחינו הערבים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן