Skip to content

גוגל משקיעה מיליארדי דולר עבור תוכן מוזיקאלי

גוגל מתכוונת להקים ערוץ תוכן, שיאפשר גישה לתכנים מוזיקאליים תמורת תשלום • הערכה: הכנסות במיליארדי דולרים שיזרמו לכיסה של גוגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הידיעה על כוונת גוגל לגבות תשלום על תוכן מוזיקלי, פורסמה לראשונה על ידי אתר The Verge. הנתונים אמנם לא קיבלו אישור רשמי על-ידי גוגל, אך הדבר כבר פורסם בהרחבה על ידי גורמי מדיה שונים, ואומתה כנכונה על ידי מקורות אנונימים המופעלים על-ידי עיתון הניו יורק טיימס.

הזיכיונות עתידיים להכניס לגוגל כסף רב

גוגל מיוזיק
גוגל מיוזיק

חברת מחקרים בשם ג'וניפר המתמחה באיתור הזדמנויות כלכליות בתעשייה הסלולרית, מצביעה כי ההכנסות משימוש בתכנים מוזיקלים ברשת, יעלו ב-40% בשנת 2013, לסכום הנאמד ב-2 מיליארד דולר. תשלום על תוכן מוזיקלי הוא רק חלק מההכנסות.

ההכנסות הצפויות לגוגל עתידות להיכנס גם מפרסומות. תכנים ב-You Tube שנצפים יותר, מלווים לרוב בפרסומות המפתות את הצופים לרכוש מוצרים שונים. ההכנסות יתחלקו בין המפרסם לבין האתר המאחסן את שידור התוכן במקרה זה גוגל.

אחת הדוגמאות המפורסמות להכנסות מפרסומות, היא של יוצר הראפ הדרום קוריאני Psy שיצר את הסרטון הפופולארי ה"גנגאם סטייל". עם יותר מ-1.2 מיליארד צפיות, ההכנסות מפרסומות הכניסו לראפר כ-8 מיליון דולר שרק נסקו כאשר משתמשים החלו להוריד את סרטון הראפ, נתון המצביע על הפוטנציאל הרב הגלום גם באפיק עסקי זה, שגוגל רוצה מאד להפיק ממנו רווחים.

בעיתון The Verge מעריכים, כי ההצהרה תגיע בועידה שגוגל שתערך בימים הקרובים. גוגל שכבר מפעילה את YouTube, אחד מאתרי התוכן הפופלרים ברשת, תחתום על הסכם זיכיון עם חברות  יוניברסל וסוני, על מנת להשיק שירות תוכן בתשלום. שירות התוכן יהיה דרך אתר YouTube ו-Google Play, מרכז בידור למחזיקי מכשירים ניידים עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד.

הידיעה על כך אינה מפתיעה רבים, שכן גוגל היא רק שחקנית נוספת שרוצה להצטרף לתעשייה משגשגת, שאליה כבר שייכות חברות כמו אמזון ואפל. מוקדם יותר השנה דיווח אתר פורצ'ן ידיעה דומה, כי גוגל חתמה להסכם זיכיון עם חברת ההקלטות וורנר, לפתיחת ערוץ שיפעיל תוכן מוזיקלי בתשלום דרך YouTube ו-Google Play.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן