Skip to content

הצבא הסורי: ירינו לעבר הרכב הצבאי בגולן והשמדנו אותו

בהודעה רשמית הודה הצבא הסורי כי ירה במכוון לעבר הג'יפ הצה"לי שהותקף הלילה. לטענת הסורים הרכב הותקף כשחצה את הגבול. בני גנץ: " המרחב הסורי והמצרי מתאפיין לאחרונה ביכולת אש ארוכת טווח, בפעילות חבלנית עוינת ובטרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה טוען היום (שלישי) הצבא הסור  כי ירה, פגע והשמיד כלי רכב צבאי ישראלי, שעליו דווח כי נפגע בתקרית הירי הלילה. בהודעה שנמסרה מהצבא הסורי ופורסמה ב-SANA, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, ובטלוויזיה הממלכתית הסורית, נאמר כי הירי כלפי הג'יפ הצה"לי בוצע לאחר שחצה את הגבול בין שתי המדינות באזור ביר עג'ם. לטענת הצבא הסורי הושמד הרכב המותקף.

בצה"ל הודיעו הבוקר כי לרכב נגרם נזק קל בלבד. על פי הודעת דובר צה"ל האש לא היתה מקרית, וצה"ל הגיב בירי טיל "תמוז" שהשמיד את העמדה הסורית. בהודעת הצבא הסורי נאמר כי שני טילי "תמוז" שוגרו מתל פארס לעבר העמדה הממוקמת באל זובידיה, והוסיפו כי לא דווח על נזק או פגיעות ברכוש. הסורים מציינים כי העמדה ממוקמת בשטח סוריה החופשית שבו לוחמות קבוצות טרוריסטיות מול הצבא. בהודעה נמסר כי צבא סוריה ימשיך ויגיב "לכל התערבות של האויב הציוני בנעשה בסוריה". רמז להכוונת הטילים כלפי תל אביב.

יצוין כי זהו הלילה השלישי ברציפות שבו נפתחת אש לעבר כוחות ישראלים, מאותה העמדה. תוך כך הועבר היום לבית החולים בצפת, פצוע אנוש סורי שנפגע מרסיסי פצצות והגיע בסמוך לגדר הגבול. בצה"ל מדגישים כי כל טיפול שכזה בפצועים נעשה על פי החלטת המטכ"ל, כמחווה הומאנית בלבד, ואין לראות בכך שינוי כלשהו במדיניות הצבא וכוחות הביטחון.

בעקבות תקרית הירי הלילה, סייר הבוקר הרמטכ"ל בני גנץ עם האלוף יאיר גולן, ומפקד אוגדת הגולן, תא"ל תמיר היימן, בגבול רמת הגולן, ובחן מקרוב את מוכנות הכוחות. בכנס שנערך בזיכרון יעקב, אמר הרמטכ"ל כי "המרחב הסורי והמצרי מתאפיין לאחרונה ביכולת אש ארוכת טווח, בפעילות חבלנית עוינת ובטרור. לעולם לא נדע הכול והאי-ודאות באזור תימשך".

שר הביטחון משה יעלון שביקר הבוקר בבסיסי חיל הים בעתלית ובחיפה, התייחס לאש שנורתה הלילה מסוריה לעבר ג'יפ צה"לי ואמר: "המדיניות שלנו ברורה – אנחנו לא מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה, אבל לא נאפשר זליגת אש לשטחנו. הלילה הושמדה עמדה של הצבא הסורי ברמת הגולן בשל זליגה זו". מפקד פיקוד העורף, האלוף אייל אייזנברג, הגיב הבוקר גם הוא למתרחש בסוריה, במהלך מסיבת עיתונאים לקראת תרגיל העורף השנתי ואמר כי "צה"ל ערוך בגבול הצפוני ובוחן את ההערכות לגבי המצב בסוריה. לא היינו מתרגלים תרחיש של מלחמה עם טילים אם לא היינו חושבים שקיימת יכולת מבצעית אמיתית לפגוע בעורף הישראלי" . הוא ציין כי בהקשר לפגיעה של טילים בעלי ראש נפץ כימי,  ש"האתגר באירוע כימי יהיה בעיקר של פיקוד ושליטה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן