Skip to content

משפט מבוים יעסוק בדפוסי נהיגה של צעירים בישראל

משפט מבוים סבית הספר למשפטים יעסוק במקרה של נהיגה בשכרות ויעלה לדיון את דפוסי הנהיגה של צעירים וענישה של מי שעומדים לדין לראשונה בחייהם, בגין תאונת דרכים שתוצאתה קיפוח חיי אדם. האירוע פתוח לציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הספר למשפטים במכללת "ספיר" בשיתוף פרקליטות מחוז דרום (פלילי) יקיימו ביום חמישי הקרוב, בשעה משפט ציבורי מבוים בנושא נהיגה ואלכוהול. במשפט ישתתפו סטודנטים מהחוג, שייצגו גם את התביעה וגם את ההגנה, יתמקד בהיבטים של הענישה לאחר הרשעת הנאשם בעבירות של הריגה בתאונת דרכים קטלנית ונהיגה בשכרות.

סיפור האירוע במשפט המבוים מדבר על סטודנט צעיר, ללא הרשעות קודמות, שיצא יחד עם חבריו למסיבת יום ההולדת בתל אביב, שתה כמות לא מבוטלת של משקאות משכרים ולמרות זאת החליט לנהוג חזרה הביתה. בדרך, כאשר רמת האלכוהול בדמו גבוהה הרבה מהמותר, הוא יורד לשולי הכביש ורכבו התהפך. שתי החברות שהיו איתו ברכב נפצעו. אחת מהן נפצעה קל ואילו השנייה נפגעה בראשה, הובהלה ללא נשימה ודופק לבית החולים, ונפטרה כעבור כמה ימים.

המשפט המבוים עוסק כאמור בדפוסי נהיגה של צעירים בישראל ובדילמות הקשורות בענישת צעירים נורמטיביים העומדים לדין לראשונה בחייהם, בגין תאונת דרכים שתוצאתה קיפוח חיי אדם. צוותי התביעה וההגנה יאוישו על ידי סטודנטים שנה ג' בביה"ס למשפטים בספיר אשר יונחו על ידי עו"ד בעלי ניסיון. הרכב השופטים במשפט הם כב' השופטת רויטל יפה-כ"ץ, סגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי בב"ש וראש הרכב פשעים חמורים, פרופ' עמרי ידלין, ראש ביה"ס למשפטים במכללה האקדמית "ספיר", ועו"ד ד"ר ינון היימן, מומחה למשפט תעבורה.

האירוע פתוח לכלל הציבור, ולנוכח חשיבותו החינוכית הוזמנו גם תלמידים מבתי ספר תיכוניים באיזור הדרום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן