Skip to content

פעילי זכויות בע"ח החזיקו במחאה פגרים במרכז ת"א

המיצג הענק התקיים תחת הכותרת "בסבל כולם שווים", בקריאה להפסקת הניצול וההרג של בעלי החיים בתעשיית המזון, הניסויים, ההלבשה, הכלביות העירוניות ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"החטא החמור ביותר כלפי בעלי החיים אינו השנאה, אלא האדישות לגורלם" – ג'ורג' ברנרד שואו

במסגרת "המיצג הספרדי", שהתקיים אתמול (2.6) בתל אביב עמדו עשרות פעילים, בלבוש אחיד ובדממה, כשכל אחד מהם מחזיק את גופתו של בעל חיים. מדובר בבעלי חיים שהומתו בימים האחרונים על ידי בני אדם בתעשיית המזון, ההלבשה, הבידור, הניסויים, הכלביות העירוניות ועוד. המיצג התקיים בקריאה להפסקת השעבוד וההרג ההמוני של בעלי החיים על ידי האדם.

המיצג הספרדי (צילם: אלון ווטסון)

המיצג נערך בראשונה לפני כשנתיים על ידי ארגון זכויות בעלי חיים בספרד, ומאז נערך במספר מקומות בעולם. הוא נועד להמחיש את הסבל שהאדם כופה שלא לצורך על בעלי החיים ולשמש לבעלי החיים האלו פה, באמצעות ההבאה למרחב הציבורי של ההתאכזרות לבעלי החיים והריגתם המיותרת, שמתרחשת בדרך כלל מאחורי קירות אטומים.

מאות מליוני בעלי חיים מנוצלים, משועבדים ונרצחים בידי בני אדם בישראל מידי שנה. הזוועות שמבוצעות בבעלי חיים ממומנות על ידי הציבור הרחב, או נעשות בשמו ובשם ההתעלמות והאדישות מהמתרחש לבעלי החיים. מטרתו של המיצג היא להמחיש, במרכז המרחב הציבורי, כי כל בעל חיים שמעונה ונרצח על ידי החברה הוא אינדיבידואל בפני עצמו, ומותו מזעזע כל אדם בעל מצפון. המסקנה מהמיצג היא שהבחירה לחיים או למוות עבור בעלי החיים נמצאת בידיים של כל אחד מאיתנו. האדישות כלפי בעלי החיים היא פשע מוסרי, פשע שמוליד אכזריות והרג חסרי גבולות.

מחאה דוממת (צילם: אלון ווטסון)

עדי וינטר, מנהלת האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים, אמרה: "אני מרגישה חובה מוסרית לזעוק את זעקתם של בעלי החיים. ההרג והשעבוד הנוראיים של בעלי החיים קורים בדרך כלל הרחק מהעין הציבורית, ולכן חשוב לנו להראות לציבור את הזוועות והאלימות שמתרחשות בהיקפים עצומים בישראל מידי יום. אני מקווה שאנשים יראו את המיצג ואת בעלי החיים המתים ויחליטו להימנע מלקחת חלק בהרג הנוראי הזה. היום יותר מתמיד, קל להתנגד לאלימות הזאת – באמצעות מעבר לתזונה שלא כוללת רכיבים מהחי, באמצעות הימנעות משימוש במוצרי קוסמטיקה שנוסו על בעלי חיים, בהימנעות מקניית חיית מחמד על ידי מי שעוסק בסחר חיות, ובכל דרך אחרת שמפגינה חמלה כלפי בעלי חיים במקום דיכוי, ניצול ושעבוד אכזריים שלהם".

 [related-posts title="עוד בנושא התעללות בבעלי חיים"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן