Skip to content

נתניהו: "מי שמאיים לפגוע או פוגע באזרחי ישראל – ייפגע"

דבריו של ראש הממשלה נאמרו בישיבת ועדת החוץ והביטחון הבוקר. יו"ר הוועדה, אביגדור ליברמן, הזהיר את האיחוד האירופי: "אי הכללה של החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור תהפוך את האיחוד ללא רלוונטי מבחינתנו ועבור מה שקורה פה באזור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מה שמנחה אותנו זה לשמור על ביטחון אזרחינו. אנו ערוכים לכל תרחיש והעיקרון היסודי שמנחה אותנו הוא: מי שמאיים לפגוע או פוגע באזרחי ישראל ייפגע".

כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדיון שקיימה ועדת החוץ והביטחון. נתניהו – שדבריו נאמרו בתגובה לאיומי בשאר אסד, לפתוח חזית מול ישראל בגולן – הדגיש: "אנחנו רואים מזרח תיכון חדש והוא רוגש, רועש ונפיץ מאוד. זה נכון במיוחד בגבול הצפוני מול סוריה. אנחנו פועלים מול ההתפתחויות האלו באחריות, בשיקול דעת ובנחישות".

"מי שמאיים - ייפגע". בנימין נתניהו משיב לאיומי אסד (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)
"מי שמאיים - ייפגע". בנימין נתניהו משיב לאיומי אסד (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)

בנושא הזירה הצפונית והאירועים המתרחשים בסוריה אמר ראש הממשלה כי "סוריה מצויה בתהליך ארוך של התבקעות שזולגת גם לתוך המרחב שלנו. למעשה איראן מחזיקה את שלטון אסד והיא זו שהורתה לחיזבאללה להיכנס ללחימה אקטיבית בסוריה. איראן מעבירה לאסד כסף, משאבים ומומחים. 40 שנים שקטה הארץ בזירה הסורית ויכול להיות שזה משתנה לנגד עיננו".  עוד בהקשר הסורי אמר ראש הממשלה כי כל הדיבורים על מסתערבים ישראלים שפועלים בסוריה אלו דברי הבל.

באשר לסוגיית העברת האמל"ח מסוריה לחיזבאללה אמר ראש הממשלה כי "סוריה קיבלה החלטה להעביר לחיזבאללה נשק מתקדם וקטלני. מדובר בנשק איכות בהיקפים גדולים אפילו יותר ממה שסוריה העבירה עד עכשיו. העברות האמל"ח מקורן בהחלטה איראנית, כאשר אסאד למעשה מממש את ההחלטה. בהעברות האמל"ח יש כדי לשנות את מאזן הכוח מולנו עד כדי שינוי תפיסת הביטחון שלנו". עוד בהקשר זה אמר ראש הממשלה כי "ישראל תעשה כל שביכולתה כדי למנוע מעבר של נשק כזה לחיזבאללה. זה עלול להיות מצב שונה מבחינתנו ביחס למה שנמצא ברשותם היום. יש לנו מדיניות ברורה למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה.

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה לתהליך המדיני מול הפלסטינים. לדבריו בשיחות שקיים עם מזכיר המדינה האמריקאי הוא הבהיר כי אין מבחינתו כל מניעה לחזור למו"מ עם הפלסטינים ובלבד שהדבר אינו מותנה בהעמדת תנאים מוקדמים מצד הפלסטינים. "מבחינתי", אמר ראש הממשלה "הצבת התנאים מוקדמים הם מכשול בלתי עביר. היה וניכנס למו"מ, הוא צפוי להיות מאוד קשה אבל הברירה שניצבת לפנינו זו מדינה דו לאומית שאותה אנחנו לא רוצים. אם אכן תוקם מדינה פלסטינית היא חייבת להיות מפורזת תוך התבססות מלאה על הביטחון של צה"ל. כוחות בינלאומיים יכולים להיות באזור אבל אסור להישען אליהם. ראינו מה קורה עם הכוחות בינלאומיים ברמת הגולן. אני לא בא בטענות לאף אחד. אני רק אומר שלא ניתן לבנות עליהם".

ראש הממשלה הדגיש כי הוא אינו מציב שום תנאי מוקדם טרם כניסה למו"מ. הפלסטינים בכוונה מתעקשים על הצבת תנאים מוקדמים שאנחנו לא יכולים לעמוד בהם רק כדי להימנע מכניסה למו"מ. בכל פעם שנתנו לפלסטינים את מה שהם ביקשו כחלק מרשימת התנאים המוקדים לפני כניסה למו"מ הם חזרו עם דרישות נוספות. הרעיון של מדינה דו לאומית זה רעיון שאינו טוב למדינת ישראל בלשון המעטה. אם יהיה הסכם הוא יובא בפני הכנסת או להכרעת העם על כל החלטה שתתקבל בנושא". הבניה בהתיישבות באיו"ש תימשך וגם היום היא נמשכת אבל צריך להבין מה קורה סביבנו. צריך להיות חכם לא רק צודק. ההתיישבות בגושים לא משנה מהותית את היכולת להגיע להסדר. זו טענת שווא. השאלה המהותית היא האם יש או אין רצון לקבל את המדינה היהודית".

בתשובה לשאלה בהמשך לפרסומים בתקשורת הבינלאומיים על האזנות לטלפונים של אזרחים, אמר ראש הממשלה: "אין אצלנו פעולה גורפת מהסוג שתוארו בתקשורת. מאז ומעולם מדינת ישראל עושה בהקשר זה את המעט שנדרש באופן ספציפי על ידי גורמי הביטחון תוך פיקוח של הגורמים המשפטיים".

בנושא תקציב הביטחון אמר ראש הממשלה כי ב 4 השנים האחרונות היה שיפור בהצטיידות ובמלאים של צה"ל. צה"ל ואנשי הקבע הם המענה האמתי לאיומים המופנים נגדנו. אני מציע לא לבטל את הערכתנו לאנשים היקרים הללו. אנחנו חייבים להם הרבה מאוד".

"אי הכללה של החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, תהפוך את האיחוד ללא רלוונטי מבחינתנו". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
"אי הכללה של החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, תהפוך את האיחוד ללא רלוונטי מבחינתנו". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

יו"ר הוועדה, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את האיחוד האירופי וכינה את החלטתו שלא להכריז על חיזבאללה כארגון טרור "צביעות בהתגלמותה".

"אנו חיים בתקופה דרמטית וסוערת ביותר", אמר ליברמן. "מה שהטריד אותי במיוחד זה לא האזור אלא האיחוד האירופי שקיבל ב-4 ביוני החלטה לא לכלול את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור. בעוד שבועיים יהיה דיון נוסף על חיזבאללה. אנחנו צריכים להבהיר שאי הכללה של החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, תהפוך את האיחוד ללא רלוונטי מבחינתנו ועבור מה שקורה פה באזור".  בהתייחסו לעזיבת הכוח האוסטרי את כוח אונדו"ף, אמר ליברמן כי על ישראל "להגיע למסקנה שאנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו ולא ערבויות של אחרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן