Skip to content

האם ראש ממשלת פלסטין חוזר בו מכוונתו להתפטר?

"מקורבים" לאבו מאזן ולראמי חמדאללה טוענים שחמדאללה יחזור בו מכוונתו להתפטר מתפקידו. למרות מסע ריכוך והפעלת לחצים אינטנסיביים חמדאללה שומר על שתיקה, ומכתב ההתפטרות נותר על שולחן יו"ר הרשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה נפגש אתמול (שישי) עם יו"ר ונשיא הרשות הפלסטינית, מוחמד עבאס (אבו מאזן), בלשכתו ברמאללה. במהלך הישיבה ניסה אבו מאזן לדבר על לבו של חמדאללה למשוך חזרה את מכתב ההתפטרות שהניח על שולחנו ביום חמישי שעבר. בתום ישיבה ארוכה, יצא חמדאללה מהישיבה בסבר פנים חתום ומבלי שנתן הצהרה כלשהי לתקשורת. גם לשכתו של היו"ר שומרת על שתיקה ואיננה מפרסמת תגובה או פרטים על תוכן הדברים וסיכום הישיבה. בכלי התקשורת הפלסטיניים מתפרסמים דיווחים סותרים בעניין זה אבל בלשכתו של מאזן רומזים שככל הנראה ימשוך ראש הממשלה הפלסטיני את מכתב ההתפטרות ויישאר בתפקידו.

hamdalla
חמדאללה בדרכו ללשכת עבאס (צילום: סוכנות מען)

קודם לכך, בערב יום חמישי שעבר, נועד ראש הממשלה החדש בביתו עם טאיב עבדול רחים, עוזרו הבכיר של אבו מאזן ועם מאג'יד פארג', ראש המודיעין ברשות, שניסו לדבר על לבו להישאר בתפקיד. בתום פגישה ארוכה שנמשכה שלוש שעות, הם עזבו את ביתו מבלי שמסרו הצהרה כלשהי לתקשורת. חמדאללה הגיש את מכתב ההתפטרות בתום ויכוח סוער וחילוקי דעות בינו לבין שני סגניו, מחמאד מאסטפה וזיאד אבו עמר. ממשלתו של חמדאללה הכוללת 25 חברי ממשלה, הושבעה ב-6 ביוני. ארבעה ימים קודם לכן,  ב-2 ביוני, הושבע חמדאללה לתפקיד ראש הממשלה. דובר הממשלה הפלסטינית, איהאב בסיסו, מסר שלשום כי עקיפת סמכויותיו של חמדאללה מצד שני סגניו היא הסיבה להתפטרות ראש הממשלה החדש מתפקידו. חמדאללה שימש בתפקיד נשיא אוניברסיטת א-נג'אח שבשכם עד למינוי.

ramzi
טקס השבעת חמדאללה לתפקידו (צילום: סוכנות מען)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן