Skip to content

תינוק בלע סיכת ביטחון שנשלפה בבית החולים

תינוק בן עשרה חודשים מחדרה הובהל ביום שישי האחרון למרכז הרפואי הלל יפה, לאחר שבלע סיכת ביטחון פתוחה אשר הייתה מחוברת לסיכת "חמסה" מעל מיטתו. בהליך רפואי מורכב ודחוף בהרדמה, נשלפה הסיכה בהצלחה באמצעות מכשיר אופטי (איסופגוסקופ) ובכך נמנע ממנו ניתוח חיצוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אימו של ע' בן העשרה החודשים התעוררה בבוקר שישי לקול שיעול עז. כשניגשה למיטתו גילתה כי סיכת החמסה שהייתה מחוברת לצידה החיצוני והמרוחק של המיטה זרוקה על הרצפה ולצידה מספר חרוזים.

תוך כדי החיפוש אחר סיכת הביטחון, השתעל התינוק והקיא חרוז אחד. ההורים לא איבדו עשתונות והפנו את התינוק למיון ילדים בבית החולים הלל יפה. לאחר התייעצות מומחים כולל צילום רנטגן בו נראתה בבירור סיכת הביטחון בוושט כאשר היא פתוחה עם צידה הפתוח כלפי מעלה, ולאור הסכנה לחיי התינוק, הוחלט על ביצוע הליך רפואי מורכב ודחוף בהרדמה, בו שלף בהצלחה פרופ' מ. ברוורמן באמצעות מכשיר אופטי (איסופגוסקופ) את הגוף הזר ובכך מנע ממנו ניתוח חיצוני מורכב יותר.

צילום רנטגן של ריאות הילד
צילום רנטגן של ריאות הילד

התינוק אושפז להשגחה וישוחרר ככל הנראה בתחילת השבוע. מנהל יחידת אף אוזן גרון וכירורגיה ראש צוואר במרכז הרפואי הלל יפה, פרופסור משנה יצחק ברוורמן, מציין כי אין זה נדיר שפעוטות בולעים גופים זרים, אלם סיכת ביטחון פתוחה בוושט תינוק זהו אכן מקרה נדיר ומדגיש בפני ההורים את החשיבות הרבה בהרחקת עצמים קטנים מילדיהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן