Skip to content

עובדים שהתפללו שחרית יוכלו לאחר לעבודה בשל שעון הקיץ

זהו התיקון שיתקבל כנראה לחוק שעון הקיץ, לבקשת סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן. המדובר על השבועיים האחרונים של אוקטובר, שבהם זמן תפילת השחרית מאוחר יחסית לשאר השנה - ולכן, אנשים שנוהגים להתפלל תפילת שחרית, לא יוכלו לעשות כן בלי לאחר לעבודתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשבועיים האחרונים של חודש אוקטובר, יוכלו עובדים דתיים המתפללים שחרית, לאחר לעבודה – בלי שהאיחור ינוכה משכרם. זאת על פי תיקון בחוק שעון הקיץ, שעליו סיכמו סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ויו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין. ההצעה התקבלה גם בישיבת סיעת "הבית היהודי" ביום שני האחרון.

הצעת החוק שעון הקיץ, מבקשת להנהיג כי שעון הקיץ יחל ביום שישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מרץ, והוא יימשך עד יום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.

בשבועיים האחרונים של חודש אוקטובר, זמן הנץ החמה (שהוא הזמן הראשון שבו אפשר להתפלל) הוא מאוחר יחסית לשאר השנה ולכן, אנשים שנוהגים להתפלל תפילת שחרית לפני צאתם לעבודה, לא יוכלו לעשות כן מבלי לאחר לעבודה. מדובר בעיקר בעובדים שמשכורתם נמוכה ובעובדי כפיים.

כדי שחוק שעון הקיץ לא יפגע באותם עובדים, נענה יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, לבקשת סגן השר, אלי בן דהן – והודיע כי הקואליציה תתמוך בהוספת הסעיף לחוק, במהלך הדיונים בוועדת הפנים של הכנסת. עפ"י סעיף זה יותר לעובדים, בשבועיים הללו, לאחר לעבודה בגין תפילת שחרית, בלי שהמעסיק ינכה משכרם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן