Skip to content

מחאת נשים מול ישיבת הממשלה: "לא לחורבן הבית"

קבוצת נשים, אמהות וחד הוריות, מחו היום מול ישיבת הממשלה. הן פנו לכלל חברות הכנסת להזדהות איתן, אבל אלה לא הגיעו. "היום אנו כאן במיעוט ייצוגי, ואנחנו נחזור לכאן עם רוב תובעני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

15 נשים הפגינו היום (ראשון) בירושלים מול משרד ראש הממשלה בעת ישיבת הממשלה השבועית. הנשים מקבוצת "בנקים לא מעל החוק" ומקבוצת "לא נחמדים" נשאו שלטים  "לא  לפינויים – לא לחורבן הבית", "לא מפנים לפני שבודקים" ו"הבנקים לא מעל החוק".

הנשים מחו נגד הגזרות שהטיל האוצר על ציבור הנשים בישראל ובמיוחד על ציבור החד הוריות וילדיהן. הן קראו לעבר שרי הממשלה שהגיעו לישיבה: "תביטו אלינו ותתביישו". למרות שהן שלחו מכתב הזמנה לכל חברות הכנסת, השרות וסגניות השר בממשלה להצטרף אליהן להפגנה, לא טרחה אף חברת כנסת אחת להגיע או להגיב, לטענתן.

(צילום: נילי לרנר)
מחאת הנשים בירושלים (צילום: נילי לרנר)

אליסה דברה, ממובילות המחאה ומקימת קבוצת "הבנקים לא מעל החוק", אמרה למגפון כי "יש משבר חמור במשכנתאות, משבר עצום בדיור, בשכר הדירה שמאמיר מיום ליום, ואנו מצפות מהממשלה למצוא פתרון מידי למשבר הדיור והמשכנתאות, לפני שניכנס לסחרור ממנו לא נוכל לצאת".

דברה, חוקרת מס הכנסה לשעבר, הזמינה את שר האוצר לבוא אליה ולקחת כמה שעורים פרטיים שהיא מוכנה לתת לו חינם. השר לא הגיב להזמנה זו. "כתבתי ללפיד שיגיע אלי ואעביר לו מספר שיעורים בתובנת המיסוי, חשבונאות וכלכלה", היא מספרת, "אבל הוא התעלם. כמה נוח. אחת השאלות היא אם הבנקים מלווים כספים לא רק לטייקונים חדלי פירעון אלא אולי גם לאזרחים חדלי פירעון? ואם זה כך, האם זה מצביע על כך שהבנקים חסרי אחריות? והשאלה הגדולה יותר – מי הם הגורמים שמרווחים מכך?"

הנשים הכינו כדור זהב מלא במטבעות ופתקים שעליהם רשומות הדרישות, התביעות והתובנות וביקשו למסור אותו לשר האוצר, אך הדבר נמנע מהן. "היום אנו כאן במיעוט ייצוגי",  הן מסכמות, "אנחנו נחזור לכאן עם רוב תובעני".

מחאת הנשים בת"א בשבוע שעבר (צילום: דן בר דוב)
מחאת הנשים בת"א בשבוע שעבר (צילום: דן בר דוב)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן