Skip to content

פירון: "בחדר הזה אולי יושב חתן פרס נובל הבא"

משלחת תלמידי התיכון, החברים במשלחת האולימפית מדעים, נפגשה היום עם ראש הממשלה והשרים שי פירון ויעקב פרי. התחרויות הבינלאומיות צפויות להתקיים במהלך חופשת הקיץ בקולומביה, דנמרק, אוסטרליה ורוסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בחדר הזה אולי יושב חתן פרס נובל הבא". כך אמר שר החינוך, שי פירון, לקבוצה של תלמידי תיכון החברים במשלחת האולימפית למדעים של ישראל. לקראת יציאתם של חברי המשלחת לתחרויות הבינלאומיות, הצפויות להתקיים במהלך חופשת הקיץ בקולומביה, דנמרק, אוסטרליה ורוסיה – נפגשו אתם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך הרב שי פירון ושר המדע יעקב פרי.

האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים כוללות ארבעה תחומים: כימיה, פיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב. תהליך האיתור וההכנה של המשלחות נעשה בשיתוף בין מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך לבין  מוסדות אקדמיים מובילים בישראל, בהם הטכניון (בתחומי הפיזיקה והכימיה), אוניברסיטת  תל-אביב (בתחומי מדעי המחשב) ומכון ויצמן (בתחום המתמטיקה).

ראש הממשלה והשרים עם חברי המשלחת האולימפית למדעים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה והשרים עם חברי המשלחת האולימפית למדעים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את התלמידים ואמר: "זה לא הולך בלי מאמץ אדיר. זה מצריך התמקדות וצריך לבוא גם מתוך אהבה עמוקה. יש להגות בזה יומם ולילה ולהתערות בזה – אם זה פיזיקה או אם זה מתמטיקה או אם זה מחשבים, וכל הזמן להיכנס לעומקם ולרוחבם וליסודם של הדברים, אחרת אין מצוינות. ואולי דרגת ההישג העילאית ביותר, והדרגה הזאת שמורה לבודדים, היא להכיר את הכללים כל כך טוב ואז לשבור אותם, להשתחרר מהכללים זו הדרגה הגבוהה ביותר של ההתעמקות".

ראש הממשלה אמר עוד: "אנחנו חיים במאה העשרים ואחת, שזו מאה של התפוצצות ידע, התפוצצות מדעית, התפוצצות טכנולוגית, קצב השינויים מהיר, ואנחנו חייבים להיות מהירים יותר. מעבר לכל הדברים האחרים שאמרנו – מאוד חשובים ההישגים שלכם כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל בכל המובנים".

שר החינוך שי פירון ברך את חברי המשלחת ואמר: "זו תעודת כבוד, אני יודע כמה עמל השקעתם בדרך לאולימפיאדה, המאמץ דורש דם יזע ודמעות. אני מתרגש שצעירים בגיל שלכם לוקחים את המשימה ורואים בה שליחות. מבחינתנו כבר קיבלתם את המדליה אך תזכרו שזו רק תחילת הדרך ואני בטוח שתמשיכו לשאת את לפיד המצוינות לאורך זמן". השר פירון הוסיף כי הוא חש גאווה גדולה במיוחד על כך, שאחד מתלמידיו עד לא מכבר, אוהד קליין, ישתתף בקרוב בשתי תחרויות אולימפיות במתמטיקה ובמדעי המחשב.

שר המדע יעקב פרי אמר: "מדינת ישראל עושה כל מאמץ אפשרי להמשיך את המסורת של גילויים מדעיים, פיתוחים טכנולוגיים והמצאות שמשפיעות על האנושות כולה. תוך מספר שנים הלפיד הזה יעבור אליכם. אין לי ספק שבעוד שנים לא רבות תעמדו אתם בחוד החנית של תחום המדע והטכנולוגיה בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן