Skip to content

סיירת בטיחות עירונית ב-25 רשויות מקומיות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החלה היום בפיילוט חדשני להפעלת "סיירות בטיחות עירוניות" במטרה להגביר את הבטיחות בדרכים במרחב העירוני. היעד: צמצום מספר ההרוגים בתחום העירוני ב-50% עד שנת 2018
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החלה היום בפיילוט חדשני להפעלת "סיירות בטיחות עירוניות" במטרה להגביר את הבטיחות בדרכים במרחב העירוני. במסגרת השלב הראשון של הפרויקט אשר ימשך כשנה, סיכמה הרשות הלאומית עם -22 ראשי רשויות אשר נרתמו באופן מלא לנושא על הפעלת הניידות בתחומן. זו הפעם הראשונה בה מוסרת הרשות הלאומית ניידות לשימוש הרשויות המקומיות לטובת פיקוח ואכיפת חוקי התנועה בתוך הערים במטרה להפחית את מספר הנפגעים בקרב הולכי הרגל. בין הערים: חיפה, נצרת, עפולה, קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין, נצרת עלית, כרמיאל, נתניה, פתח תקווה, חדרה, רמלה, רעננה, רהט, אילת, בית"ר עלית, אשקלון, אשדוד, יבנה, קריית גת ואריאל.

את הניידות יפעילו פקחים עירוניים, אשר עברו הדרכה והכשרה על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והן יפעלו בעיקר באזורים סואנים ועמוסים כלי רכב והולכי רגל בשעות השיא, בקרבת מוסדות חינוך ומרכזים קהילתיים ובמוקדי בילוי בסופי השבוע. במחצית השנייה של היממה, יעברו הניידות לשימושה של משטרת התנועה בתוך הערים ויופעלו על ידי שוטרים ומתנדבי תנועה.

הניידות נמסרו לרשויות המקומיות בטקס שנערך במעמד יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ' וראשי הערים. אם יצלח הפיילוט, יורחב הפרויקט לערים נוספות אשר כבר הביעו רצון להצטרף. במקביל, הרשות צפויה הרשות לחתום בקרוב על הסכם עם משטרת התנועה למסירת 100 ניידות תנועה חדשות עד סוף 2013 כאשר 25 הראשונות ימסרו כבר בשבועות הקרובים.

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במחצית הראשונה של שנת 2013 חלה עלייה של 14% במספר ההרוגים בתחום העירוני (67 בשנת 2013 לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד), כאשר מרביתם הולכי רגל. על רקע נתון זה והחשש מעליה במספר הנפגעים, החליטה הרשות להוציא לפועל באופן מיידי את פעילות סיירת הבטיחות העירונית על מנת לעצור את המגמה עוד בשנת 2013.

לדברי יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין, שיעור ההרוגים מקרב הולכי הרגל בישראל הוא כפול משאר מדינות העולם המערבי ועומד על 32%. "היעד שלנו הוא להגיע לירידה של 50% במספר הנפגעים בתוך 5 שנים, בדומה לחמש המדינות הבטוחות ביותר בעולם. סיירת הבטיחות היא חלק משמעותי מתוכנית העבודה שנועדה להביא לירידה בקצב של 13% לשנה משנת 2014 עד 2018 ולעמוד ביעד שהצבנו. יש כאן שיתוף פעולה, שבו שלושת הגורמים – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל ועמותת אור ירוק – מתגייסים ברמה הלאומית לטובת הצלת חיים והגשמת חזון אפס הרוגים בכבישים".

ד"ר שיינין, הוסיף כי השקת סיירת הבטיחות העירונית מבטאת שינוי בתפיסת העבודה של הרשות אשר תתנה מעתה פרויקטים המתוקצבים על ידה בביצוע מעקב ובקרה של היעדים והמטרות שנקבעו על ידה. "התנינו את מסירת הניידות לרשויות המקומיות ולמשטרה בכך שהן ישמשו אך ורק לביצוע משימות שמטרתן הגברת הבטיחות בדרכים. בכל ניידת יותקן מכשיר GPS אשר יאפשר מעקב אונליין אחר תנועות הניידות ופעילותן תפוקח באופן קבוע על ידי מנהלי הבטיחות האזוריים של הרשות אשר יעביר דיווח חודשי על תפקודה של כל ניידת".

מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ הדגיש שהרשויות המקומיות הוכיחו עד כה יכולת ביצוע ומחייבות לבטיחות בדרכים ועל כן יש צפייה שפרויקט הניידות יביא לירידה במספר התאונות בתוך הערים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן