Skip to content

התנועה לאיכות השלטון ליעלון: חזור בך מכוונתך לבטל גיוס חרדים

התנועה לאיכות השלטון מדגישה, בתגובה להודעת השר יעלון לבג"ץ, כי החוק היחידי החל כיום על כלל המיועדים לגיוס הוא חוק שירות ביטחון, החל על כלל האוכלוסייה בישראל, ומחייב את גיוסם של בני הישיבות במועד אשר נקבע במהלך הליך החיול שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון, פנתה באמצעות עורך הדין עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה, לשר הביטחון, משה יעלון, בדרישה לחזור בו עוד היום מהודעתו לבג"ץ, כי הוא מתכוון לשקול שלא לגייס תלמידי ישיבות משנתונים 1994-1995, אשר היו אמורים להתחיל להתייצב לשירות באוגוסט הקרוב. בפנייה נמסר עוד, כי אם לא יחזור בו שר הביטחון מהודעתו זו, תעתור התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ.

עו"ד אליעד שרגא (צילום: ויקיפדיה)
עו"ד אליעד שרגא (צילום: ויקיפדיה)

כזכור, הודיע שר הביטחון כי הוא שוקל לדחות ואף לבטל את גיוסם של אלפי חרדים. כך עלה מעדכון שהגישה המדינה לבג"ץ בשבוע שעבר. מדובר בבני ישיבות שגיוסם נדחה מתוקף חוק טל, אך עם פקיעתו באוגוסט שעבר מחויבים כעת בגיוס, או בילידי השנתונים 94 ו-95, שכמו כל בן 18 היו אמורים להתגייס החל מחודש אוגוסט הקרוב.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי החוק היחידי החל כיום על כלל המיועדים לגיוס הוא חוק שירות ביטחון, התשמ"ו -1986, החל על כלל האוכלוסייה בישראל, ומחייב את גיוסם של בני הישיבות במועד אשר נקבע במהלך הליך החיול שלהם. סעיף 36 לחוק מקנה לשר הביטחון את הזכות לפטור או לדחות את גיוסם של מועמדים לשירות ביטחון "מטעמים הקשורים בצרכי החינוך, ההתיישבות הביטחונית או המשק הלאומי, או מטעמי משפחה או מטעמים אחרים". עקב כך, אין בסמכות שר הביטחון להעניק פטור או דחייה גורפת למגזר שלם.

קמפיין התנועה לאיכות השלטון: "הונאה של הציבור הישראלי" (מתוך עמוד הפייסבוק של התנועה לאיכות השלטון)
קמפיין התנועה לאיכות השלטון: "הונאה של הציבור הישראלי" (מתוך עמוד הפייסבוק של התנועה לאיכות השלטון)

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "צר לי על כך ששר הביטחון מעדיף לקדם את האינטרס הצר של מגזר קטן, ומתוך שיקולים פוליטיים זרים אשר נועדו לשאת חן בעיני אותו מגזר, על פני האינטרס הרחב של הדמוקרטיה הישראלית והציבור הישראלי כולו".

נוכח דחיפות העניין בבחינת קוצר הזמנים לקבלת החלטת שר הביטחון, התנועה לאיכות השלטון דורשת כי שר הביטחון יוציא עד היום הבהרה רשמית בעניין בהקדם האפשרי, לפיה לא יבוטלו צווי גיוס כל עוד אין הסדר חוקי המתיר זאת, על מנת שתתאפשר שקילת המשך הצעדים המשפטיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן