Skip to content

נשים מאפריקה, שהוכרו כנפגעות סחר בנשים – תקבלנה אשרת עבודה

כך מסר מנכ"ל רשות האוכלוסין במשרד הפנים, אמנון בן עמי, בדיון שנערך בוועדה למאבק בסחר הנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות האוכלוסין וההגירה תעניק לראשונה אשרות עבודה גם לנשים יוצאות אפריקה שהוכרו כנפגעות סחר בנשים. כך אמר היום לוועדה  מנכ"ל רשות האוכלוסין במשרד הפנים, אמנון בן עמי.

בתשובה לפנייתו של יו"ר הוועדה לסחר בנשים ח"כ דוד צור, אמר בן עמי: "אנו שוקלים בחיוב להעניק לנשים השוהות כיום במקלט אשרות עבודה מסוג ב' 1, במקום 'מכתב למעסיק' שניתן להן עד היום – שהתברר שהתקבל בחשדנות על ידי המעסיקים והבנקים".

"איננו הולכים לפתור את כל בעיות הזרים, אלא רק את עניינן של מי שנפלו קורבן לסחר בבני אדם ולזנות", אמר יו"ר הוועדה ח"כ דוד צור ששיבח את מנכ"ל הרשות על הפתיחות: "זה לא נושא שאפשר לטפל בו במחי יד, אבל פתיחות מנכ"ל הרשות ראויה לציון".

"ההסכמים הבילטרליים הם הדרך הבטוחה למנוע תופעות שליליות", אמר יו"ר רשות האוכלוסין וההגירה אמנון בן עמי, "על פי הנחיית ראש הממשלה הסמכות למתן אשרה המאפשרת הגעת עובדים זרים היא של שר הפנים שמאציל את הסמכות לפקידי המשרד. גם בעת עיצומי עובדי משרד החוץ אנו נערכים לתת אשרות לעובדים זרים ככל שנגלה מצוקה בענפים השונים".

עו"ד יסמין קונפינו, מנהלת מקלט מעגן לנפגעות סחר בנשים: "מתוך 30 נשים במקלט, 17 עובדות. לחמש יש מכתב למעסיק והן אינן מוצאות עבודה, ושמונה נשים חדשות. התחלופה גבוהה. רוב הנשים מאתיופיה או מאריתריאה. תשע מהן קורבנות יוצאות חבר העמים, להן יש אשרת עבודה ב' 1 לאחר שנפתח תיק חקירה בעניינן".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    24 ביולי 2013 @ 19:38

    במה יעבדו?במגדלים בצפון ת"א בקיצור משרתות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן