Skip to content

האם ההימור יצליח? ב.מ.וו חושפת מכונית חשמלית משודרגת

החברה תציע ללקוחות ה i3 BMW החדשה – המונעת באמצעות סוללה – אפשרות להשתמש גם ברכב שטח מתוצרתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
BMW - I3 - הימור בסך שני מיליארד יורו
BMW - I3 - הימור בסך שני מיליארד יורו

היום תחשוף BMW את ה i3 בשלוש יבשות. לקוחות הרכב החדש יוכלו להזמין רכב שטח לכמה שבועות בשנה לנסיעות משפחתיות או לצורך גיבוי. שיטת "תוספת הניידות" שעלותה טרם פורסמה, היא חלק ממאמץ היצרנית להתגבר על אחד החששות העיקריים בנוגע למכוניות חשמליות, היינו להיתקע בצד הדרך עם סוללה מתה.

אופציות נוספות למניעת כישלון מחפיר הן תוספת מנוע שריפה פנימית לטעינת חשמל בתנועה, ומערכת ניווט המציגה תחנות טעינה.

"ל i3 נודעת חשיבות רבה לדימוי של חברת BMW  כחברה נועזת," אמר קרלוס דה סילווה, אנליסט פריזאי. בהתאם לכך עלות פרויקט היוקרה היא למעלה משני מיליארד יורו.

ה I3 היא מכונית קומפקטית בת ארבעה מושבים ובעלת גחון נמוך שגופה עשוי פלסטיק. כדי להקטין את מידות הסוללה, והעלויות, עוצב תא הנוסעים מסיבי פחם מחוזקים, לוח המכוונים יושב על בסיס מגנזיום והמרכב עשוי אלומיניום.

סוללת הליתיום שוקלת 270 ק"ג, עשרים אחוזים ממשקל המכונית, נמצאת מתחת למושבי הנוסעים ובין הגלגלים, מה שמגביה את הישיבה ומקנה למכונית מרכז כובד נמוך. הסוללה ניתנת לטעינה ביתית או בתחנות טעינה.

הספק מנוע ה i3 הוא 170 כוחות סוס, הוא שקט לחלוטין כמעט, מזנק מ 0 ל 100 קילומטרים ב 7.2 שניות. כמו מכוניות חשמליות אחרות אין ל i3 מערכת תמסורת, כך שההאצה אינה מופרעת על ידי חילופי הילוכים. המכונית מאטה מהרגע שהנהג מסיר את הרגל מדוושת הגז, כך שבנסיעה עירונית רגילה אין כמעט צורך בבלמים.

על פי מבחני האיחוד האירופי ה i3 מסוגלת לגמוע כ 190 ק"מ במצב נוחות עד התרוקנות הסוללה. על פי החברה, בתנאים הגרועים ביותר היא תגמע 130 ק"מ. במצב Eco Pro, אפשר להאריך את טווח הנסיעה הראשוני ל 200 ק"מ לטעינת סוללה. עם גם זה לא מספיק אפשר להרכיב מכונית מנוע בנזין קטן המשמש לטעינה חשמלית בלבד ומכפיל כמעט את טווח הנסיעה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן