Skip to content

קרי: המטרה הסדר בתוך 9 חודשים. כל סוגיות הליבה על השולחן

קרי הודיע כי כבר בימים הקרובים תבצע ישראל בשטחים מספר צעדים, כדי להקל על שיגרת חיי הפלסטינים. במסיבת העיתונאים הוא אמר כי איש מלבדו לא יהיה מוסמך למסור פרטים על השיחות שיתקיימו בישראל ובשטחי הרשות. "אין להתייחס לדיווחים, שמועות ומאמרים, אלא אם הם באו ממני - ואני מבטיח שהם לא יבואו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המו"מ בין ישראל לפלסטינים יתחדש במהלך השבועיים הקרובים והוא יתנהל בתחומי ישראל או הרשות הפלסטינית. כך הוסכם בין משלחות ישראל והפלסטינים בשיחות שהיו היום ואתמול בוושינגטון.

במסיבת עיתונאים שכינס מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לסיכום המגעים עד עתה, הוא שיבח את שני הצדדים ואמר כי השיחות היו חיוביות. "הצדדים הסכימו שכל סוגיות הליבה יונחו, כולן, על השולחן – וזאת, במטרה אחת בלבד: סיום הסכסוך וקץ התביעות", אמר קרי.

ג'ון קרי. "כל סוגיות הליבה - על השולחן" (צילום: מחלקת המדינה)
ג'ון קרי. "כל סוגיות הליבה - על השולחן" (צילום: מחלקת המדינה)

במסיבת העיתונאים שקיים קרי בסטייט דיפרטמנט, עם ציפי לבני וסאיב עריקאת, הוא שב והדגיש כי המטרה של השיחות היא להשיג הסכם קבע בתשעת החודשים הבאים. קרי הודיע עוד כי כבר בימים הקרובים תבצע ישראל בשטחים מספר צעדים, כדי להקל על הפלסטינים את שיגרת חייהם. הוא קרא לשני הצדדים להתפשר כדי להצליח. "פשרה זה לא רק לוותר על משהו, זה גם לקבל משהו בחזרה. צריך לפעול שכל הצדדים ירוויחו מהשלום".

 קרי הודיע במסיבת העיתונאים כי איש מלבדו לא יהיה מוסמך למסור פרטים על השיחות בין הישראלים לפלסטינים. "הצדדים הסכימו לשמור על תוכן השיחות חשאי", אמר. "אין להתייחס לדיווחים, שמועות ומאמרים, אלא אם הם באו ממני – ואני מבטיח שהם לא יבואו".

השרה ציפי לבני אמרה במסיבת העיתונאים המשותפת: "איננו יכולים להרשות לעצמנו להיות תמימים. עם זה, אסור להחמיץ את ההזדמנות שנוצרה". לבני הדגישה כי הכוונה להתווכח על קורות העבר אלא למצוא פתרונות לעתיד משום שאסור להחמיץ את ההזדמנות שנוצרה. "המשימה כעת היא לעבוד יחדיו כדי להפוך את התקווה לדבר אמיתי, בר קיימא. ההיסטוריה אינה נעשית בידי אנשים ציניים אלא בידי אנשים מציאותיים המעזים לחלום. מי ייתן ונהיה אנו אנשים אלה". ראש המשלחת הפלסטינית, סאיב עריקאת אמר כי העם הפלסטיני סבל דיו והגיעה העת שתהיה לו מדינה עצמאית וריבונית משלו.

קודם לכן – עוד לפני שנפתחו השחות היום – נפגש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במפתיע עם צוותי המשא ומתן הישראלים והפלסטינים בבית הלבן. לפני הפגישה עם אובמה, נפגשו הנציגים הישראלים, ציפי לבני ועו"ד יצחק מולכו, עם הנציג הפלסטיני, סאאב עריקאת, ללא נוכחות מתווכים אמריקנים.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' בירכה על הודעתו המפורשת של מזכיר המדינה קרי כי בשיחות שיתחדשו ידונו כל הנושאים העומדים על הפרק, לרבות הקשים שבהם. "המטרה המוצהרת שהוכרזה לנסות ולהשיג פתרון כולל של שתי מדינות לשני עמים היא מטרה ראויה שאינה פשוטה להשגה, אך יש לשאוף אליה ולעשות מאמצים עזים כדי שתתממש. מדובר קודם לכל באינטרס אסטרטגי, כלכלי ובטחוני של ישראל. אני מאחלת הצלחה לשרה לבני ולצוות המשא ומתן במשימתם."

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן