Skip to content

השב"ס בוחן אפשרות לאשר לקצב חופשה מהכלא

כל אסיר זכאי לחופשה לאחר ריצוי רבע מתקופת מאסרו, אבל לעברייני מין הזכות ניתנת לאחר הודאה מלאה במעשיהם, הבעת חרטה והשתתפות בתכנית טיפולית מיוחדת. קצב לא הודה ולא הביע חרטה עד היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שירות בתי הסוהר בוחן בימים אלו  את בקשתו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע בעבירות מין, לצאת לחופשה מכלא מעשיהו בו הוא כלוא. בחודש ספטמבר הקרוב יסיים קצב לרצות רבע מתקופת מאסרו ואז נפתחת בפניו אפשרות לצאת לחופשה. זכות זו מוענקת לכל אסיר, אך לעברייני מין ניתנת הפריווילגיה כאשר הם מודים במעשיהם ומשתתפים בתכנית טיפולית. קצב, ככל הידוע, מסרב להכיר במעשיו, אינו מביע חרטה וטוען עד היום לחפותו.

קצב החל לרצות את עונשו ב-7 בדצמבר 2011, והוא הורשע בעבירת אונס ובעבירות נוספות. הוא השתתף בכמה סדנאות טיפוליות בין כתלי הכלא.

לא מודה, לא מתחרט. קצב
לא מודה, לא מתחרט. קצב

במאי 2012 אושרה לקצב חופשה קצרה והותר לו להשתתף בחתונת בנו נעם. הוא סירב להגיב לשאלות עיתונאים והוחזר לכלא מיד לאחר החתונה. לפני כשנה, בחודש אוגוסט שעבר, הגישה משפחתו של קצב בקשת חנינה. בבקשה הסבירה אשתו גילה קצב כי משפחתה עוברת סבל לא יתואר מאז כליאתו ב-2011. "משה ואנחנו נענשים בעונש נוסף, ואנו עוברים ייסורי גיהינום מדי יום. משה קצב מבוגר בגילו, סבא לנכדים ונזקק לתרופות יומיומיות", היא טענה בבקשה.

שרת המשפטים ציפי לבני הגישה אז התנגדות לשחרורו בחנינה לנשיא המדינה שמעון פרס, שבידיו נתונה הזכות להעניק חנינה. לבני כתבה, כי למרות הסבל הרב שעוברת משפחתו והוא עצמו, קצב איננו מודה במעשיו ומכיר בחומרתם ומול כך עומד "סבלן של הנשים שאת כבודן הוא רמס ואת גופן ונפשן חילל, תוך ניצול סמכותו וכוחו כנבחר ציבור".

אסיר לשעבר, ששוחרר מהכלא לאחר חמש וחצי שנות מאסר בגין עבירת מין, סיפר למגפון: "לא שוחררתי לחופשה ולו פעם אחת כי בתחילה סירבתי להודות במעשי ולאחר שהודיתי בכך והצטרפתי לטיפול מיוחד כנדרש, נטען כי הודאתי באה ממניע של רצון בחופשה ואינה כנה".

גורמים משפטיים טוענים, כי שחרורו של קצב  לחופשה כאשר הוא עצמו איננו מודה בעבירה דינה כהודאה של המערכת שהיא מכירה בטענותיו שהוא אינו אשם במעשיו. פרקליטו של קצב, ציון אמיר, אמר הבוקר כי מרשו עומד בקריטריונים של יציאה לחופשה וכי הוא אינו מהווה סכנה לשלום הציבור.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "היתכנות יציאתו של משה קצב לחופשה תיבחן על ידי הקריטריונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן