Skip to content

מתרסק פוליטית: רוב מוחץ בציבור לא סומך על יאיר לפיד

78 אחוז מכלל הציבור לא סומכים על יאיר לפיד כשר האוצר. רק אחוז אחד בציבור סבור שהוא תפקד באורח טוב מאוד בפרשת בחירת הנגיד ושמונה אחוזים סבורים שתפקד טוב. יותר ממחצית הציבור, 53 אחוזים, סבורים שתפקודו של לפיד היה גרוע ושליש מהציבור, 33 אחוזים, סבורים שתפקודו היה בינוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפולת לשר האוצר יאיר לפיד ולמפלגתו, בסקר שנערך עבור ערוץ הכנסת: 78 אחוז מכלל הציבור לא סומכים על יאיר לפיד כשר האוצר. רק 20 אחוז מכלל הציבור בישראל סומכים עליו. רק אחוז אחד בציבור סבור שהוא תפקד באורח טוב מאוד בפרשת בחירת הנגיד ושמונה אחוזים סבורים שתפקד טוב. למעלה ממחצית הציבור – 53 אחוזים – סבורים שתפקודו של לפיד היה גרוע ושליש מהציבור – 33 אחוזים – סבורים שתפקודו היה בינוני.

איבד את אמון הציבור - יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)
איבד את אמון הציבור - יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)

נקודות נוספות בסקר:

  • עפ"י הסקר הזה 82 אחוזים חושבים שלפיד הוא לא מועמד ראוי לראשות הממשלה, שישה אחוזים אינם יודעים ו-12 אחוזים סבורים שהוא מועמד ראוי.
  • 62 אחוזים מהציבור סבורים שהשר יובל שטייניץ צדק כאשר אמר על לפיד שהוא יהיר שחושב שהכל מגיע לו. 28 אחוזים חושבים ששטייניץ לא צדק ועשרה אחוזים אמרו שאינם יודעים.
  • רק 24 אחוזים מהציבור חושבים שלפיד צדק בסנקציות שבהן נקט נגד ח"כ עדי קול, שנמנעה בהצבעה על חלקו הראשון של חוק המשילות; 65 אחוזים חושבים שלפיד אינו דמוקרט ול-11 אחוזים אין דעה.
  • מצביעי יש עתיד בלבד נשאלו באיזו מידה עמד לפיד בהבטחותיו לבוחרים. 54% חשבו שהוא אינו מקיים את הבטחותיו ורק 46 אחוזים חשבו שהוא עומד בהבטחותיו.
  • מצביעי יש עתיד נשאלו גם האם יצביעו שוב למפלגה זו. 43 אחוזים השיבו בשלילה, 16 אחוז אמרו שאינם יודעים ו-41 אחוז אמרו שיצביעו שוב עבור יש עתיד.
  • עורכי הסקר בדקו גם מה היו תוצאות הבחירות לו נערכו היום. התוצאה: הליכוד ביתנו – 30 מנדטים; העבודה – 17; הבית היהודי – 17; יש עתיד – 13; ש"ס – 10; מרצ – 10; יהדות התורה – 6; התנועה – 4; רע"ם-תע"ל – 4; בל"ד – 3 וקדימה – 2.

בסקר, שנערך באמצעות חברת פאנלס פוליטיקס, השתתפו כ-500 נשאלים. סטיית הטעות המוערכת עומדת על 4.3%.

10 Comments

  1. אלון
    5 באוגוסט 2013 @ 20:29

    חסרים 4 מנדטים בסקר. מניח שמדובר בחד"ש?

  2. פנינה כץ
    5 באוגוסט 2013 @ 17:06

    למה הוא לא התעקש על בחירת קרנית פלוג?? הוא הציע אותה אבל התקפל. אני בטוחה שהוא היה קונה את עולמו בהתעקשות זו במקום זה, הוא היה עסוק בדיכוי עדי קול והוציא אנרגיות על הוצאתו של שטייניץ מוועדת חוץ וביטחון וכמובן ולהיות הפרזנטור[כל הכבוד שלי על ההברקה הזאת] של ביבי.
    גם אם הוא רצה ליצור שיויון בנטל[שזו בדיחה רעה על חשבון כולם] הדרך שבה הוא השפיל את החרדים בכנסת עם נאומים כותשים הייתה מיותרת בוטה ודורסנית ולא הוסיפה לו נקודות.
    יאיר לפיד ידע לכבוש את הפייסבוק כי במילים ובמנטרות הוא הטיב עם בוחריו אבל השלב המעשי שדרש פעילות תכליתית כשר אוצר הוא הוכיח רדידות בתכנית הכלכלית, פגיעה בשכבות הביניים שהם היו הקהל שהוא גזל לצידו בהבטחות שווא.
    איפה לפיד של ההבטחות נעלם?

  3. שולי
    5 באוגוסט 2013 @ 13:43

    הוא השר הכי גרוע בתולדות המדינה, וכנראה גם הפוליטיקאי הכי גרוע בתולדות המדינה.

  4. גד תמרי
    5 באוגוסט 2013 @ 13:31

    יאיר לפיד נפל למלכודת של ביבי… מה הוא, לפיד, חשב לעצמו – אהיה שר אוצר ואצליח להעלים את הבור של 40 המיליארדים?… תוצאות הסקר הגיוניות לחלוטין. הלפידון השחצן וקצר המחשבה, יגמור בחוץ, כמו אבא.

  5. חנן וייס, סא"ל (במיל' פעיל)
    5 באוגוסט 2013 @ 13:23

    אדוני שר האוצר לפיד הנכבד, אתה אדם חכם ופיקח מאד, הכתבות שלך בעתון מאירות עיניים וגם האופי בו נחנת ועוד המון דברים להעריץ בך…

    אך שר אוצר זה לא בשבילך…כמו שלפרץ לא התאים משהב"ט…(ואני אמרתי זאת לפני מצנע)…

    תתחיל כח"כ…או קיי אפילו שר…בגלל שיש לך "דוקטורט" מאביך ז"ל ומאולמרט , בענייני מדינה…אבל לא שר אוצר…

    תלמד את מקצוע הפוליטיקה כמו שלמדת את מקצוע התקשורת, בזכות הפוטנציאל והכשרון שלך ותתקדם…

    כלכלה, לדעתי זה לא בשבילך…לא עכשיו…

  6. גיא
    5 באוגוסט 2013 @ 13:12

    92 לא רואים בו ראוי ו12 כן רואים בו ראוי…. נראה לי ש92 אמור להיות 82, ומה שעצוב במיוחד שהכותב חזר על הטעות בתגובה לטוקבק…

    אם 20% תומכים בו , זה לא אומר שיש לו 24 מנדטים (20% מ120?!) . לא נראה שחוסר שבעות הרצון ממנו מתורגם להיעדר מנדטים, גם אם הראתם רק 13 מנדטים אילו הבחירות היו היום.

    אני אישית חושב שהוא אסון, מה שמדהים ש13 מנדטים חושבים אחרת למרות מה שקרה פה בחודשים האחרונים. מה שמדהים לא פחות זה ש20% סומכים עליו כשלא נראה שיש סיבה לכך בכלל, ומה שעוד יותר מוזר זה שהוא בטוח שמה שהוא עושה זה מצויין ואף אחד לא יכול לתת לו עצה / להעיר לו / לחשוב על רעיון יותר טוב ממנו.
    רק בפוסט מאתמול ראינו את הזחיחות בדבריו כשהוא העביר ביקורת על מורה לאזרחות ש" לא כיהן רגע מחייו בכנסת" כאילו שיהיר לפיד כיהן לפני שהוא כתה את עשרות הטורים שלו המבקרים את הממשלות לדורותיהן.

    • צבי זינגר
      5 באוגוסט 2013 @ 13:15

      צודק. הטעות היא טעות הקלדה שלי ולא של הסקר. מדובר ב-82 אחוז. הטעות תוקנה

  7. מיכאל
    5 באוגוסט 2013 @ 12:42

    הסקר הזה נשמע לי הזוי או מוטה לחלוטין…
    78 לא סומכים על יאיר לפיד, אבל 92 חושבים שהוא ראוי להיות ראש ממשלה?
    עד שלא מביאים את רשימת השאלות ואת ניסוחם, הסקר הזה לא שווה כלום.
    לדוגמה: http://www.youtube.com/watch?v=G0ZZJXw4MTA

    • צבי זינגר
      5 באוגוסט 2013 @ 13:00

      מיכאל, 92 אחוז חושבים שלפיד אינו ראוי להיות ראש ממשלה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן