Skip to content

כנופיה הונגרית נכלאה בעוון רצח צוענים

ארבעה חברי כנופיה הונגרית-לאומנית הורשעו ברצח של שישה מבני הרומה, בהם ילד בן חמש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלה לא הרוצחים
לאומנים בהונגריה

ארבעה נאשמים הונגרים הורשעו ברצח שישה מבני הרומה בהתקפות גזעניות. ההתקפות על משפחות הצוענים, שבמהלכן נרצח גם ילד בן חמש, אירעו בכפרים בצפון-מערב הונגריה בשנים 2009-2008.

מאסר עולם נגזר על ארפד קיש, אישטוון קיש, וז'ולט פטו. הנאשם הרביעי, אישטוון שונטוש נידון ל-13 שנות מאסר.

הרוצחים השתמשו ברובים, רימונים ובקבוקי מולוטוב בתשע תקיפות על בני רומה במשך 14 חודשים. באחת התקיפות הוצת בית, וכאשר נמלטו ממנו אב ובנו בן חמש, ירו בהם חברי הכנופיה למוות. כל הארבעה הודו שהיו מעורבים בתקיפות, אך כפרו באישום ברצח.

לשניים מחברי הכנופיה, אישטוון קיש וז'ולט פטו, היו קשרים לארגונים לאומניים. שונטוש היה היחיד מהארבעה ששיתף פעולה עם המשטרה. קודם לכן הוא היה איש המודיעין הצבאי ההונגרי, והאחד מהארבעה בעל ניסיון צבאי.

לדברי מבקרים, המשפט התמקד יתר על המידה בפרטים ולא מספיק במניעי הרוצחים, וכך הוחמצה הזדמנות לעסוק במתחים שבין הרומה להונגרים האתניים, ובהתקפות האלימות של חברי ארגוני ימין קיצוניים.

כ-7 אחוזים מעשרה מיליון אזרחי הונגריה הם צוענים. בני הרומה נרדפו על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה ונרצחו במחנות ההשמדה. גם כיום הם סובלים ממתקפות שונות של לאומנים במדינות אירופה השונות. רבים מהם חיים בשולי החברה, ותכופות סובלים מהזנחה מצד הרשויות ואפליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן