Skip to content

תושבי קרית גת והפריפריה מתנחלים מול הבית של בנט

הערב ב-20:00 יקימו תושבים מקרית גת והסביבה את "ההתנחלות החברתית הראשונה" מול הבית של יו"ר הבית היהודי - במחאה על הכנסת התנחלויות מבודדות למפת העדיפויות הלאומית, על חשבון ערי הפריפריה הקורסות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה של תושבי קרית גת וערים נוספות בפריפריה תגיע היום (חמישי) בשעה תשע בערב לביתו של יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ותקים שם את "ההתנחלות החברתית הראשונה" במחאה על מפת העדיפויות הלאומית החדשה, שאושרה על-ידי הממשלה בתחילת השבוע. המפה החדשה כוללת מספר שיא של התנחלויות, רבות מהן נמצאות במצב סוציו-אקונומי טוב ולא זקוקות לסיוע שעליו נשענות ערי הפריפריה.

לדברי המארגנים, פעילים חברתיים ילידי העיר, "ההחלטה הבזויה של הממשלה להעדיף את ההתנחלויות על פני קרית גת, קרית מלאכי וערים אחרות, שמצאו את עצמן מחוץ לרשימת העדיפות הלאומית, מבהירה לנו שוב מהו סדר העדיפויות האמיתי של נתניהו ובנט. אזורי העדיפות הלאומית נוצרו במקור כדי לתקן עוולות חברתיות והזנחה עדתית וגיאוגרפית שנמשכת שנים. השרים שהצביעו בעד המפה החדשה מנותקים מהציבור בלשכות המפוארות שלהם.

"אנחנו, שמכירים את המציאות בערי הפריפריה מקרוב, רואים את האבטלה, את העוני, את קריסת מערכות הרווחה והחינוך. אנחנו חיים בערים שמאבדות משנה לשנה את התקווה שלהן. הצעירים עוזבים בהמוניהם, אבל אנחנו מתעקשים להילחם על הבית שלנו – אפילו אם לממשלה כבר לא איכפת. לא נסכים לכך שיישובים מבוססים, שלא זקוקים לשום סיוע, יקבלו עזרה רק כי בנט מעוניין לרצות את הבוחרים שלו".

עוד מצביעים המארגנים על העובדה כי חצי מתוך עשרים היישובים החדשים שנוספו למפת העדיפות הלאומית נמצאים מעבר לקו הירוק. חלקם, כמו ברוכין, רחלים וסנסנה, היו בכלל עד לא מזמן יישובים בלתי-חוקיים. "קחו לדוגמה את קרית מלאכי", אומר אחד המארגנים, הפעיל החברתי אביחי אוסדון. "יש שם אבטלה של יותר מ-11%. השכר הממוצע שם הוא 5,500 שקל. בהתנחלות גבע בנימין, לעומת זאת, יש אבטלה של 3.3% בלבד, והשכר הממוצע עומד על 7,671. לכאורה, כששוקלים לאיזה משני היישובים ראוי יותר להעניק סיוע סוציו-אקונומי – התשובה ברורה. אבל לא, קרית מלאכי סולקה מהרשימה ובמקומה נכנסה גבע בנימין. מספרים לנו שאין כסף, שאנחנו בבור תקציבי, אבל איכשהו – במיוחד בממשלה הנוכחית – יש מגזר אחד מיוחד, מורם מעם, שלא סובל מקיצוצים ומגזירות. להפך".

עוד אומר אוסיידון: "לא ייתכן שהתקציבים החברתיים המעטים שעוד נותרו יופנו לטובת יישובים מבוססים שמשרתים אג'נדה פוליטית צרה. הממשלה מוכיחה שוב שגבעות השומרון מעניינות אותה הרבה יותר מצדק חברתי".

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1398953036988428/

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן