Skip to content

רוסיה תומכת בחקירת התקיפה בנשק כימי בסוריה

שר החוץ הרוסי לברוב דוחק בסוריה לאפשר לצוות האו"ם לחקור האשמות על שימוש בנשק כימי; פעילי אופוזיציה מנסים להגניב דגימות לאנשי הצוות הנמצאים במרחק דקות הליכה מאזור האירוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מתחת לאפם של פקחי האו"ם
מתחת לאפם של פקחי האו"ם

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ומזכיר המדינה, ג'ון קרי הסכימו על נחיצות חקירה אובייקטיבית בנושא הנשק הכימי בסוריה והתקיפה שבוצעה בפרברי דמשק.

"הצד הרוסי קורא לממשלת סוריה לשתף פעולה עם מומחי האו"ם לנשק כימי", נאמר בהצהרת משרד החוץ הרוסי, "עתה מוטל על האופוזיציה, להבטיח גישה בטוחה לחברי הצוות, אל האתר שבו התחולל לכאורה האירוע".

גם מזכיר האו"ם, באן קי-מון, קרא לחקירה "ללא דיחוי". "איני יכול לראות שום סיבה מוצדקת שאיזה צד – הממשלה או כוחות המורדים – יוותרו על ההזדמנות הזאת לרדת לחקר האמת", אמר המזכיר השוהה בדרום קוריאה. "כל שימוש בנשק כימי בכל מקום, על ידי מי שלא יהיה, בכל הנסיבות, הוא הפרת החוק הבינלאומי. פשע כזה נגד האנושות חייב להמיט תוצאות חמורות על מי שביצע אותו".

נכון לעכשיו אין שום אות לכך שדמשק תתיר לצוות פקחי האו"ם לבקר באתר.

חקירה ללא דיחוי. באן קי מון (צילום: ויקימדיה)
הזדמנות לרדת לחקר האמת. באן קי מון (צילום: ויקימדיה)

מיליון ילדים נמלטו מסוריה כפליטים

סוכנויות הסיוע של האו"ם מדווחות בינתיים שמספר הילדים שנמלטו מהמדינה מראשית מלחמת האזרחים במדינה הגיע למיליון. סוכנות הפליטים של האו"ם יוניצף מתארת את המספר כ"אבן דרך מבישה" ומוסיפה ששני מיליון ילדים נוספים הם פליטים בתוך המדינה. לדברי האו"ם, מחצית מהנמלטים מסוריה הם ילדים, שלושה רבעים מהם צעירים מגיל 11.

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    24 באוגוסט 2013 @ 11:35

    בקרוב מאוד אובמה יוצא מהאדישות שלו מאוניות הקרב שלו בים התיכון יצא להפצצה בטילי שיוט או מטוסים יתקיף את אלה שירו בנשק כימי או יפגע במתקנים בהם מאוחסן הנשק שמהווה סכנה לכל האזור לא רק לישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן