Skip to content

נפאל וצ'כיה מחזרות אחר הישראלים

התיירים הישראלים קורצים למדינות המזרח הרחוק ומזרח אירופה: סוכנות הטיולים הנפאלית "סוויסה" פותחת משרדים בישראל באמצעות חברת פליי איסט ואילו ב-17 בספטמבר יתקיים בהרצליה אירוע לקידום ועידוד התיירות לרפובליקה הצ'כית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין כמעט ישראלי שטייל בנפאל, אשר לא מכיר את חברת הטיולים הנפאלית עם השם הישראלי כל כך: "סוויסה". מידי שנה מטיילים בנפאל כעשרת אלפים ישראלים (רובם בגילאי 21 – 30 או 50+). הישראלים בנפאל נעזרים, לרוב, במדריכי טיולים או בשירותים אחרים של חברת הטיולים סוויסה.

הסיפור מאחורי החברה כבר הפך מזמן למיתולוגי, לא בזכות השחקן המפורסם מאיר סוויסה, אלא בזכות ארג'ון דהל, הבעלים של חברת, Raging River Runner (P) Ltd. שידועה כבר שנים רבות כסוכנות סוויסה, בשל דמיונו של הבעלים לשחקן הישראלי.

בחברה מספרים כי לאחרונה פרשו מהסוכנות עובדים שהקימו סוכנויות מתחרות עם שמות דומים, המטעים את התייר הישראלי. כדי למנוע הטעייה ולאפשר לישראלים לקבל את השירות של סוכנות סוויסה המקורית, החליט דהל ליזום את שיתוף הפעולה עם חברת התיירות הישראלית flyeast, שנחשבת לחברת התיירות הגדולה ביותר בארץ למזרח הרחוק, כדי שזו תשווק עבורה את חבילות התיור בנפאל.

נפאל. ברקע: הרי ההימלאיה. הטיול המפורסם "סובב אנפורנה", מושך אליו אלפי ישראלים בשנה
נפאל. ברקע: הרי ההימלאיה. הטיול המפורסם "סובב אנפורנה", מושך אליו אלפי ישראלים בשנה

יריב פישר, מנכ"ל flyeast, אומר שהחברה שלהם מטיסה עשרות אלפי ישראלים בשנה למזרח הרחוק, דרך נתב"ג או בשיטת "סע וטוס" – הכוללת אוטובוס מישראל לעמאן שבירדן ומשם טיסה למזרח דרך מדינות המפרץ. "לאחרונה החלטנו לפתוח מחלקה חדשה, שתמכור לישראלים הטסים לנפאל את שירותי סוכנות 'סוויסה- הצהוב', ביניהם: הזמנת טיסות פנים, בתי מלון, איסוף מהשדה, שכירת פורטר (סבל), ארגון מסמכי כניסה לסובב האנפורנה, טיול רפטינג ועוד. אנו מציעים את השירותים במחירים מקומיים, שמאפשרים לצאת לטיול בראש שקט, מבלי להתמודד עם הבירוקרטיה הנפאלית ומבלי לבזבז זמן יקר בקטמנדו".

דהל, מנהל סוכנות הטיולים סוויסה: " בשנת 1992 הקמתי את סוכנות הטיולים בטאמל שבקטמנדו וכמעט מיד הישראלים הדביקו לה את השם 'סוויסה' בגלל הדמיון שלי למאיר סוויסה. מאז אף אחד לא מכיר את השם המקורי. הטיול המפורסם 'סובב אנפורנה', מושך אליו אלפי ישראלים בשנה. בשל אורכו (14 יום), נוהגים רוב הישראלים להזמין דרכנו את הטיול וכמובן פורטר שנושא עבורם את הציוד האישי. אנו מארגנים טיולים נוספים, כגון רפטינג, טיול לאוורסט ביסקמפ ועוד. כדי לאפשר לישראלים לקבל את השירות שלנו ולמנוע הטעייה ורכישת שירותים מחברות בעלות שם דומה החלטנו לפתוח שלוחה בארץ שתנוהל ע"י flyeast".

המחלקה החדשה תנוהל ע"י בלו שהי, ישראלי ממוצא נפאלי דובר עברית, הינדי ונפאלית, ש"עשה עליה" בעקבות אשתו הישראלית, שאותה הדריך במזרח.

צ'כיה זה לא רק פראג

ואילו ביום שלישי ה-17 בספטמבר, יתקיים אירוע חגיגי לקידום עידוד התיירות לצ'כיה, בחסותו ובמעונו של שגריר צ'כיה בישראל, תומאש פויאר, בהרצלייה פיתוח.

מדובר באירוע ראשון מסוגו, בשיתוף חברת טל תעופה, נציגת חברת התעופה הצ'כית Czech Airlines וביוזמת איש העסקים איתן גולדמן, המשמש בשלוש השנים האחרונות כמנכ"ל חברת Bohemia Properties אשר בבעלותה נכסים ברחבי אירופה ורשת בתי המלון JAN HOTELS.

צ'סקי קרומלוב (Cesky Krumlov), עיירה תיירותית לא רחוק מפראג, המוכרזת ע"י אונסק"ו כאתר לשימור. (צילום: ויקיפדיה, Asahiko)
צ'סקי קרומלוב (Cesky Krumlov), עיירה תיירותית לא רחוק מפראג, המוכרזת ע"י אונסק"ו כאתר לשימור. (צילום: ויקיפדיה, Asahiko)

האירוע מיועד לבכירי ענף התיירות היוצאת בישראל, אנשי עסקים וראשי ארגונים מובילים במשק הישראלי.

לדברי גולדמן, צ'כיה נחשבת כיום כיעד תיירותי פופולרי ולא בכדי מבקרים בו מדי שנה למעלה מתשעה מיליון תיירים. "נרשמת מגמה מתמדת של עליה משמעותית בכמות המבקרים מישראל בצ'כיה והשנה ביקרו יותר מ 100,000 ישראליים", הוא אומר.

לדבריו, מלון Duo בפראג הותאם לקהל הישראלי בסגנון ובמגוון האוכל. כמו כן ניתן לצפות בערוץ טלויזיה ישראלי וגם לקבל מידע בעברית. גולדמן: "צ'כיה זה לא רק פראג. יש מקומות מאוד יפים לראות במרחקי נסיעה סבירים עם הרבה אטרקציות. צ'סקי קרומלוב, לדוגמה, היא עיירה תיירותית קסומה וייחודית המוכרזת ע"י אונסקו כאתר שימור ומבקרים בה כמיליון תיירים בשנה שהישראלים טרם 'גילו'. אנו מציעים שם מלון כפרי אותנטי ועוד מלון בוטיק יוקרתי במבנה טירה מהמאה ה 16 בסגנון הרנסנס".

בין המוזמנים לאירוע בבית השגריר הצ'כי: נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, המלונאי רפי שדה, התעשיין רביב ספיר, שאול ליפשיץ- מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-צ'כיה, שאול ליפשיץ ושמואל פלטו שרון מבעלי דיזנגוף סנטר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן