Skip to content

משטרת ישראל נערכת לפתיחת שנת הלימודים

ההיערכות המיוחדת כבר החלה, על מנת לאפשר חזרה בטוחה של התלמידים לבתי הספר והגנים. אלפי שוטרים ומתנדבים יוצבו בצמתים ובמעברי החצייה ביום הראשון ללימודים. מהנדסי אגף התנועה יבדקו את תקינות סימני הדרך באזור מוסדות החינוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל ערוכה לפתיחת שנת הלימודים תשע"ד. ההיערכות המיוחדת כבר החלה, על מנת לאפשר חזרה בטוחה של תלמידי מערכת החינוך לבתי הספר והגנים.

אלפי שוטרים ומתנדבים יוצבו בצמתים ובמעברי החצייה הסמוכים למוסדות החינוך, לצורך אבטחה, סיוע בחציית כבישים והגעה בטוחה. שוטרי אגף התנועה ייערכו סיורים מוגברים בצירי התנועה הסמוכים לבתי הספר, בתחנות ההסעה ולאורך צירי תנועת האוטובוסים.

השוטרים כבר החלו בביצוע ביקורות במוסדות החינוך, לבדיקת מוכנות המיגון והבטיחות. הם מעבירים הנחיות מקצועיות בנושאי אבטחה ורישוי וקציני האבטחה מתדרכים את מאבטחי המוסדות השונים. החבלנים סורקים את מוסדות החינוך והאזורים הסמוכים לאיתור חפצים חשודים.

בערב פתיחת שנת הלימודים ייערכו סיורים מוגברים ופעילויות ביטחון שוטף, כגון הקמת מחסומים לבדיקת רכבים ואנשים חשודים במוקדים מרכזיים, סיורים וביקורות.

(צילום: משטרת ישראל)
נוכחות מוגברת (צילום: משטרת ישראל)

לרגל פתיחת שנת הלימודים תשע"ד בוצעה באגף התנועה הערכת מצב מיוחדת. ראש האגף, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הנחה כי בשונה משנים קודמות, היערכות שוטרי אגף התנועה תחל עוד טרם פתיחת שנת הלימודים, על מנת לאפשר את הגעתם של תלמידי מערכת החינוך לבתי הספר בבטחה, באמצעות פעילות מקדימה.

כחלק מהערכות שלח מהנדס אגף התנועה מכתב לראשי הרשויות, בו ביקש מהם לבחון את תקינות התמרורים, השילוט, מעקות הבטיחות להולכי רגל, וכן לחדש את סימוני הצבע במעברי החצייה. בנוסף למכתב, מהנדסי התעבורה של אגף התנועה ייערכו ביקורות באזור בתי הספר השונים, על מנת לעמוד על טיב ההיערכות.

שוטרי ומתנדבי אגף התנועה יוצבו בכבישים בפרישה רחבת היקף ברמה ארצית. הפעילות המיוחדת החלה מתאריך 25.8 ותימשך כשבוע. שוטרי אגף התנועה יפעלו באופן גלוי וסמוי בצירים הבין-עירוניים וב"רחובות האדומים", תוך הפעלת מערך הזהירות בדרכים.

במהלך הפעילות יושם דגש על בדיקות תקינות ההיסעים והסעת נוסעים על פי חוק, וכן על שימוש נכון בהתקני ריסון (חגורות ומושבי בטיחות).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן