Skip to content

שני פלסטינים במשאית גנובה שיתקו את נתב"ג

שני פלסטינים שגנבו משאית פרצו את מחסום שדה התעופה בלוד, נעצרו לאחר ירי לעברם ונתפסו. שדה התעופה שותק. הקלות הבלתי נסבלת של חדירה למתחם רגיש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פלסטינים ומשאית גנובה שיתקו הלילה (שלישי), את כל מערך שדה התעופה בן גוריון לשעה. השניים, תושבי ג'נין וקלקיליה, פרצו את מחסום הכניסה בשער הראשי שבשדה התעופה במשאית גנובה וחדרו אל מתחם השדה. המאבטחים הפעילו נוהל חירום ותנועת הטיסות הופסקה. המשאית, אשר המשיכה בנסיעה מהירה, נעצרה בתוך מתחם נמל התעופה, לאחר שבוצע לעברה ירי ושני הפלסטינים הורדו מהמשאית.

חבלן משטרה שהגיע למקום בחן את המשאית ולא נמצאו בה חומרי נפץ או כל משא חשוד. במהלך האירוע הוקפאו כל הפעילויות שמתקיימות בטרמינל, החל מבידוק הנוסעים ועד לטיסות. בהלה רבה נרשמה בקרב הנוסעים עקב פינוי הטרמינלים. האירוע כולו ארך מעט יותר משעה.

track natbag
המשאית הגנובה בנתב"ג (צילום: עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה)

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לשעה 03:30 משאית אשר נגנבה בבית דגן על ידי שני הפלסטיניםפרצה את מחסום הכניסה בשער הראשי מהכביש המהיר. המאבטחים הפעילו נוהל חירום אשר תפקידו לחסום את הגעת הרכב לטרמינל במהלכו נפרסו ובצעו חסימות נוספות בכביש המגיע לטרמינל ובאזור הטרמינל. המשאית, אשר המשיכה בנסיעה מהירה, הגיעה לחסימה שנייה ופרצה אותה תוך כדי ניסיון לדרוס מאבטח. מרשות שדות התעופה נמסר כי המאבטח פעל בקור רוח ובנחישות וירה מנשקו האישי – ורק אז נעצרה המשאית, כמאתיים מטר מטרמינל 3. איש לא נפצע מהירי.

דוברות רשות שדות התעופה מסרה כי "שני החשודים נמלטו מהרכב ונתפסו עוד בטרם הגיעו לטרמינל על ידי המאבטחים. חבלן של משטרת ישראל בדק את הרכב ושלל את היותו רכב תופת. במהלך האירוע הוקפאו כל הפעילויות שמתקיימות בטרמינל, החל מבידוק הנוסעים ועד לטיסות. בהלה רבה נרשמה בקרב הנוסעים עקב פינוי הטרמינלים. מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, הגיע לשדה ושיבח את עבודתם של המאבטחים. שדה התעופה חזר מאז לשגרת עבודה אך צפויים עיכובים בטיסות".

עוד נמסר כי  "שדה התעופה חזר מאז לשגרת עבודה אך צפויים עיכובים בטיסות". מייד לאחר סיום האירוע, החלה רשות שדות התעופה לתחקר את האירוע. פרטי התחקיר ימסרו במהלך היום. הבוקר ב06:00 עדיין השתררו תורי ענק ופקקי תנועה כבדים באזור נמל התעופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן