Skip to content

CNN חושפת קטעי וידיאו שהועברו לסנאטורים בוועדת המודיעין

הסרטונים קשים לצפייה, מציינים ברשת. מזכיר המדינה, ג'ון קרי, ממשיך בנסיונות השכנוע: "ראינו את סדאם חוסין והיטלר ועכשיו גם את בשאר אסד". ניכרת היחלשות בתמיכה הפנים אמריקנית בתקיפה, הן בקרב חברי הקונגרס והן בציבור. סקר של רויטרס – 56 אחוז מתנגדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת CNN פרסמה אמש (שבת) 13 קטע וידאו אותם העביר ממשל אובמה לקבוצה מצומצמת של סנאטורים, חברי ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני, כחלק ממתקפת ההסברה  לקראת ההצבעה לאישור המערכה הצבאית הצפויה בעוד שבוע. 

"אדם ללא חולצה שרוע על גבי רצפה, לידו ילדיו מיטלטלים ורועדים וזה נראה שהם לא מצליחים לשלוט בתנועות הגוף שלהם וברקע נשמעות צעקות פאניקה", פותח הקריין ב-CNN את הדיווח תוך שהוא מציין כי "אלו חלק מהתמונות לבעלי קיבה חזקה שהציג הממשל לקבוצה מצומצמת של סנאטורים בניסיון לשכנעם לתמוך בתקיפה הצבאית". 

מתוך הסרטונים ששודרו ב-CNN
מתוך הסרטונים ששודרו ב-CNN
קורבנות התקיפה בסוריה (צילום: אל ג'זירה)
קורבנות התקיפה הכימית בסוריה (צילום: אל ג'זירה)

התמונות צולמו בעקבות התקיפה עם נשק כימי שאירעה ב-21 באוגוסט השנה בפרברי דמשק. קטעי הווידאו לכדו רגעי אימה של אלו שנותרו עומדים כאשר הם מנסים לשפוך מים על אלו שנותרו שוכבים וברקע נשמעים מתפללים.

הסרטון שהוצג בכתבת ה-CNN: 

"הכרנו מנהיגים סדיסטיים שאכזריותם לא ידעה גבול והם הגיעו לכך בעת מלחמה", אמר מזכיר המדינה, ג'ון קרי, כשהוא ממשיך בנסיונות השכנוע. "ראינו את סדאם חוסין והיטלר ועכשיו גם את בשאר אסד. אין ספק כי אסד חצה את הקו האדום והשתמש בנשק כימי. חוסר תגובה למעשה זה מייצר סכנה עתידית לחזרתו". מאמציו של ממשל אובמה לשכנע את הסנאטורים באים על רקע היחלשות בתמיכה הפנים אמריקנית בתקיפה, הן בקרב חברי הקונגרס והן בציבור. נתוני סקר של מכון "איפסוס", שנעשה בהזמנת סוכנות רויטרס, חושפים כי 56 אחוזים מהציבור האמריקני מתנגדים לתקיפה. [related-posts]

הנשיא אובמה והצוות לביטחון לאומי דן בתקיפה (צילום: הבית הלבן)
הנשיא אובמה והצוות לביטחון לאומי דנים בתקיפה (צילום: הבית הלבן)

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן