Skip to content

חברת הביטוח שירביט נקנסה ב-3 מיליון שקלים

הפנתה מבוטחים לשמאי רכב שיש לו קשרי עבודה מגוונים עם החברה, ולכן היא לא הייתה רשאית לכלול אותו ברשימת השמאים מחשש לניגוד עניינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר הטיל על חברת הביטוח שירביט קנס בסכום של 3 מיליון שקלים. אחד הקנסות הגבוהים שהוטלו אי פעם.

הטלת העיצום הכספי היא תוצאה של פעולות פיקוח שביצע האגף בחברה בשנה החולפת, בשל הפרת חוזר השמאים ובשל כשלים בהתנהלות החברה. חוזר השמאים קובע כללים לחברת הביטוח לגבי אופן בחירת השמאי במקרה של תאונת דרכים, וכללים למניעת ניגודי עניינים של השמאי.

בביקורת שביצע אגף שוק ההון, נמצא, כי חברת הביטוח שיביט הפנתה מבוטחים לשמאי רכב שיש לו קשרי עבודה מגוונים עם החברה, ולכן היא לא הייתה רשאית לכלול אותו ברשימת השמאים מחשש לניגוד עניינים. למרות זאת, השמאי ביצע כ- 40% משומות החברה ובאזורים בהם פעל, ביצע כמעט את כל השומות.

מפקח מיוחד

אגף שוק ההון מצא, כי מערכי הניהול ומחלקת התביעות לא מילאו את תפקידם ואת חובתם כלפי המבוטחים. לאחר הביקורת, הוחלט, בצעד חריג, למנות מפקח מיוחד מטעם הממונה על שוק ההון. תפקידיו היו לפקח על תיקון הליקויים שעלו בדוח החמור, לשנות את ניהול מחלקת התביעות ולשפר את הממשל התאגידי בחברה ואת מערכי הבקרה והפיקוח שלה. פעולות הפיקוח הביאו להעברת גורמים בחברה מתפקידם. המפקח המיוחד סיים את עבודתו בחברה בחודש יוני 2013. אגף שוק ההון ממשיך לעקוב אחרי התנהלות החברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן