Skip to content

שני צוותים ישראליים מתחרים בפורמולה SAE

זו השנה הראשונה שבה משתתף הצוות של הטכניון במרוץ והשנה השלישית שאונ' בן גוריון לוקחת בה חלק. המרוץ יערך בסוף השבוע באיטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני רכבי המרוץ של הטכניון בחיפה ושל אונ' בן גוריון בנגב משתתפים בתחרות ה-SAE Formula, מרוץ הרכבים הבינלאומי הגדול בעולם לסטודנטים. זו הפעם הראשונה שבה יוצאים רכבים משתי אוניברסיטות ישראליות במקביל לקחת חלק במרוץ. ברכבי שתי המשלחות נוהגים הסטודנטים שלקחו חלק בפרויקט.

בשתי האוניברסיטאות מדובר בפרויקט הגמר של הפקולטה להנדסה כשבטכניון, גם מחלקת האווירונאוטיקה לקחה חלק משמעותי בפרויקט. החלק הארי של מערכות הרכב השונות פותחו והורכבו על ידי הסטודנטים, בין השאר מערכת הפליטה והיניקה, העיצוב האווירודינאמי, תכנון המתלים והשלדה.

רכבי המירוץ

זו השנה הראשונה שבה משתתף הצוות של הטכניון במרוץ והשנה השלישית שאונ' בן גוריון לוקחת בה חלק. המרוץ יערך ב-13-16 בספטמבר, באיטליה.

רונן כהן, סמנכ"ל השיווק של UPS, נותנת החסות לצוותי הסטודנטים, ציין כי שילוחם של רכבי המרוץ הנו "פרויקט מאתגר במיוחד שכן מטענים מהסוג הזה הנם גדולים ומורכבים ואך טבעי שיהיו גם רגישים לשינוע של אלפי קילומטרים ביבשה ובאוויר. הטיפול בנושא מצריך הערכות מקצועית ומדויקת. זו השנה השלישית שבה אנו תומכים ברכבי המרוץ הסטודנטיאלים ואנו גאים על כך שאנו יכולים לתרום לפרויקט של רכבי המרוץ הישראלים, ואנו מחזיקים למשתתפים אצבעות."

קבוצת אוניברסיטת בן-גוריון BGR נתמכת ע"י כיל מבאר-שבע. בימים ראשון ושני הקרובים ישתתף צוות BGR, Ben-Gurion Racing Teamבתחרות פורמולה לסטודנטים Formula SAE Italy באיטליה. הצוות המונה 30 אנשים כולל 4 נהגים ואנשי סיוע טכני שיתחרו מול 70 צוותים של סטודנטים מכל רחבי העולם ובהם עוד שני צוותים מישראל. זוהי התחרות השלישית בה משתתף הצוות מאוניברסיטת בן גוריון שהיה הצוות הישראלי הראשון להשתתף בתחרות זו לפני שנתיים.

רכב המירוץ BGR ( צילום יח"צ )

הצוות שהחל לפעול בשנת 2009 מורכב מסטודנטים להנדסה שהאהבה שלהם לרכב הפגישה בניהם לפני שלוש שנים לתכנונו, עיצובו ובנייתו של רכב המרוצים הראשון בישראל. בתחרות בשנת 2011 זכה הצוות במקום הראשון מבין כל הצוותים החדשים ובמקום הכללי ה- 15 מתוך 57 צוותים. בתחרות בשנת 2012 כבר סיים הצוות במקום ה- 11 מבין 50 צוותים.

הרכב שיוצא בפעם השלישית לתחרות שופר ושודרג מכל הבחינות: מערכת שימון חדשה, מערכת החלפת הילוכים מהירה ללא קלאצ', הפחתת משקלו של הרכב בשלושים ק"ג, מערכות מיחשוב מתקדמות, הדפסה תלת מימדית של פלסטיק וטיטניום, שלדה מדור שלישי, מערכת חיישנים, מערכת בקרת אחיזה, עלייה ל- 85 כ"ס ועוד. הרכב עוצב ע"י סטודנטים לעיצוב תעשייתי מבצלאל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן