Skip to content

קברניט מטוס רוסי יישלח לכלא

בית המשפט גזר עליו ארבע וחצי שנות מאסר, בטענה שהיה יכול למנוע את התאונה של מטוס אנטונוב 24, שבה נהרגו 12 אנשים, אם היה מפסיק את הנחיתה בתנאי הראות הלקויים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט רוסי גזר בשבוע שחל, ארבע וחצי שנות מאסר על קברניט בגלל חלקו בגרימת התאונה של מטוס אנטונוב 24, שבה נהרגו 12 אנשים ב-2010.

שרידי מטוס אנטונוב 24. מאחוריו העצים שהוא הפיל בדך להתרסקותו
שרידי מטוס אנטונוב 24. מאחוריו העצים שהפיל בדרך להתרסקות

ב-3 באוגוסט 2010 התרסקה טיסה 57 של חברת קאטקאביה (Katekavia) מקרסנויארסק, העיר השלישית בגודלה בסיביר, בעת גישה סופית לשדה התעופה איגרקה, בשעת לילה ובתנאי ראיה לקויים. המטוס פגע בעצים, שהיו במרחק של 477 מטר לפני המסלול ו-234 מטר מימין לקו האמצע המורחב שלו. המטוס נבלם לאחר שחלף 140 מטר בין העצים. פרצה אש והמטוס נהרס לחלוטין. כל עשרת הנוסעים ואחד משלושת אנשי צוות נהרגו בתאונה.

ועדת התעופה הרוסית (MAK) שבדקה את נסיבות התאונה הגיעה למסקנה, כי תנאי מזג האוויר היו מתחת למינימום הדרוש והצוות לא קיבל החלטה בזמן להפסיק את הגישה לנחיתה, כאשר המטוס ירד מתחת לגובה המינימאלי הבטוח (100 מטר) ואיבד קשר עין עם אורות הגישה ואורות מסלול.

ועדת התעופה הרוסית קבעה עוד, כי דיווחי מזג אוויר שגויים שהועברו לצוות היוו גם הם גורם משמעותי בתאונה.

בית המשפט בעיר קרסנויארסק, סיביר, קבע, כי קברניט הטיסה יכול היה למנוע את התאונה, אם היה מפסיק את גישת הנחיתה בתנאי ראות לקויה. הקברניט האשים את בקרת התעבורה האווירית והמטאורולוגיה של שדה התעופה, ואמר כי הם הטעו את צוות הטיסה, אך השופט דחה את טענותיו.

הקברניט מתכוון לערער על פסק הדין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן