Skip to content

נסיעת מבחן: קיה סול בציר 2013

נסעתי עם דן בר-דוב לנסיעה גלילית ברכב קיה סול 1600 סמ"ק אוטומטי על מנת לראות את הבציר של שלהי קיץ 2013 ולבחינת חווית הנסיעה בסול במרחבי הרי הגליל העליון וזו התרשמותינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נסיעת מבחן יכולה להיות טכנית ומשעממת כאשר מנסים לחפש או למצוא את הטוב והרע בכלי הרכב שבו נוסעים. כוונתי בנסיעות המבחן שלי היא לבחון את חוויית המשתמש, את החוויה של הנהג והנוסעים ברכב, במגוון דרכים ואתגרי כביש הנכונים לנהג הישראלי הממוצע. נסיעה לגליל ולהרי הגליל העליון היא בהחלט נסיעה שנהג ישראלי מבצע מעת לעת עם משפחתו או לצרכי עבודה. בחרתי לשלב אהבה אחרת שלי – יין ויקבים – ולנסוע לרמת דלתון ואזור כרם בן-זמרה לבקר כמה יקבים בשעת הבציר ולבחון את הרכב תוך כדי כך.

הסול בין כרמי כרם בן זמרה (צילום דן בר-דוב)

היקב הראשון שנסענו אליו היה יקב אדיר שבו הקימו מרכז מבקרים מדהים. אפשר לטעום את יינות היקב וגם את תוצרת המחלבה הסמוכה השייכת לאותן שתי משפחות, רוזנברג ואשכנזי ממושב כרם בן-זמרה.

הדרך לשם עברה בנוחות הודות לסול של קיה, שאיפשרה לי הנהג וגם לידידי דן בר-דוב ישיבה נוחה ומרווחת. בעליות התלולות בואכה צפת הפגינה הסול יכולת לטפס ואף לעקוף במלוא 140 כו"ס דוהרים ונכונים לפעולה מיד עם הלחיצה על דוושת הדלק. הנסיעה שארכה כשעתיים לא עייפה בזכות השקט וזווית הישיבה הנוחה והגבוהה מעל הכביש.

מיטב תוצרת מחלבת אדיר (צילום דן בר-דוב)

בהגיענו למרכז המבקרים של יקב ומחלבת אדיר שנמצא באזור התעשייה שבין מושב דלתון למושב כרם בן-זמרה, קיבלה את פנינו בחיוך לבבי ומסביר פנים עדי, מנהלת המרכז.

התחלנו בטעימת כמה מהיינות הצעירים של היקב עוד לפני שהוקרן לפנינו סרט תדמית על היקב והמחלבה, המספר בקצרה את סיפורן של משפחות רוזנברג ואשכנזי וסיפורו של היקב והמחלבה. בתום הסרט נגול המסך ונפרש נוף מדהים של כרמים על רקע הרי הגליל ומירון. שמנו פעמינו לשולחן שנערך עבורנו ועליו פלטת גבינות ממיטב תוצרת המחלבה, סלט ירקות טרי ומרענן, לחם כפרי וטרי והעיקר….הנוף ואוויר ההרים.

מהביקור הארוך שכלל טעימות יין בגבול המותר לנהיגה, נסענו למרכז המבקרים הסמוך של יקב רימון, אולם שם לצערנו לא היה מי שיקבל את פנינו. נסענו בכרמי היין ומטעי הרימונים של יקב רימון כדי לחוש קצת את קפיצי הרכב והנסיעה הייתה רכה ונעימה, עם מזגן. המכונית לא מאפשרת כלל להרגיש את מהמורות הדרך בין הכרמים והמטעים.

גיחה קצרה ליקב דלתון שבו היו עסוקים מדי בקבלת הענבים ומשם התחלנו בשעות אחה"צ את דרכנו חזרה למרכז. בדרך בחנתי את תיבת ההילוכים שמעבירה בקלות ורכות בין שלב לשלב עד שכמעט לא מורגשת העברת הכוח והנסיעה רציפה בין מהירויות שונות וצורך בהפעלת כוח לפני עקיפה או בהאצה בעלייה. הסול של קיה יודעת לתת לך את הנוחות והמרחב שנהג מצפה לה בנסיעה ארוכה שאינה רק דרך מהירה ומרווחת.

ביקור נוסף עשינו ביקב טוליפ שגם בו היו עסוקים בקבלת ענבי בציר היום ומשם חזרה למרכז.

לסיכום: רכב המפגין מרחב מחיה גדול לנוהג ולנוסעים למרות שאינו ואן או רכב המוגדר כבישטח. מרחב המחיה של הנהג נוח ונקודת המבט על הכביש גבוה ובטוחה עם מרווח נוח גם מעל לראש של נהג גבוה כמותי.

קיה סול בגליל (צילום דן בר-דוב)

חבל שדרגת זיהום האוויר של הסול היא 10. הייתי מצפה לרכב יותר ירוק וידידותי לסביבה מגודל מנוע כזה.

מחיר הקיה סול אוטמטית 1600 עם 140 כו"ס הוא 127,000 ש'.

1 Comment

  1. יניב
    7 באוקטובר 2013 @ 20:45

    יש את הרכב לאחותי ואפילו נהגתי בו פעם אחת. מאוד התרשמתי לטובה מהנוחות בעיקר.
    תודה על הפוסט! רשמתי בפניי את המקומות שציינת לטובה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן