Skip to content

צמיד מציל חיים

צמיד זיהוי רפואי מאפשר אבחון מיידי של המחלה, מהווה בסיס מידע רפואי חשוב לטיפול מציל חיים ברגעים הקריטיים ביותר. צוותי החירום וההצלה מודעים לקיומו ויודעים לחפש ולבדוק את המידע הרפואי החרוט עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשים המתמודדים עם מחלות ואלרגיות הנקלעים למצב חירום בריאותי. המידע הרפואי הנגיש והזמין בדקות הראשונות הינו קריטי לטיפול מהיר ונכון להצלת חייהם. צמיד זיהוי רפואי המאפשר אבחון מיידי של המחלה, מהווה בסיס מידע רפואי חשוב לטיפול מציל חיים ברגעים הקריטיים ביותר כאשר זמן ומידע הם גורמים אשר משפיעים על המצב באופן דרמטי. כל צמיד הינו אישי, על פי בחירתו של העונד וכולל תג זיהוי העשוי מפלדת אל-חלד עליו חרוט בצריבת לייזר מצדו הפנימי המידע הרפואי.

הצמיד מספק מידע רפואי מיידי כאשר המטופל אינו מסוגל לדבר או לתאר את מצבו. המידע על הצמיד מיועד לאנשים ברחוב שנתקלים באדם במצוקה וכמובן לכוחות ההצלה כמו הפרמדיקים של מגן דוד אדום הבאים לטפל בו. ישנם מקרים בהם מידע חיוני על מחלת סוכרת או אלרגיה יוצר שינוי דרמטי בדקות הטיפול הראשונות ולפעמים גם מספר טלפון של קרוב משפחה, כאשר החולה מתמודד עם אלצהיימר, הוא חיוני, מרגיע וחוסך דאגה רבה למשפחה.

אפשר להזמין צמיד זיהוי רפואי במגוון דגמים המתאימים לילדים, נשים וגברים ולענוד אותו באופן קבוע. כל אחד על פי טעמו וסגנונו. החריטה היא אישית על פי בקשתו של המזמין בהתייעצות עם הרופא המטפל ומתבצעת באמצעות לייזר בצידו הפנימי של התג. מצדו החיצוני מופיע באופן בולט האייקון הרפואי בצבע אדום הידוע כסמל בינלאומי המתריע על צורך בהתייחסות רפואית מיוחדת.

הצמיד הינו אביזר ידוע ומקובל במדינות רבות בעולם וצבר ניסיון רב ומוכח כמציל חיים. צוותי החירום וההצלה מודעים לקיומו ויודעים לחפש ולבדוק את המידע הרפואי. על פי הערכה, כשני מליון אנשים בישראל זקוקים לצמיד מסיבות בריאות שונות, כמו חולי סוכרת, חולי לב או כליות, אסטמתיים, אלרגנים או בעלי רגישויות. בנוסף, גם הסובלים מאלצהיימר, דמנציה, אפילפסיה, אנשים עם צרכים מיוחדים ועוד מחלות ולקויות.

צמיד זיהוי רפואי (צילום: יח"צ)
צמיד זיהוי רפואי (צילום: יח"צ)

ברגעים הקריטיים ביותר כאשר האדם אינו מסוגל לתקשר עם הסביבה, צמיד הזיהוי הרפואי מדבר עבורו, בזכות התיאור הקצר של העובדות הרפואיות החיוניות, שחרוטות על תג הזיהוי ומבטיח טיפול רפואי נכון, מהיר ומציל חיים. החברה המייצרת את הצמיד פועלת בשיתוף פעולה עם רופאים מומחים ובכירים, עמותות בריאות ואגודות החולים השונות בכל רחבי הארץ.

ד"ר עזיז דראושה, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה דחופה ומנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, אומר כי: "במקרים מסוימים, אני רואה חשיבות קריטית למידע הרפואי המידי במתן טיפול נכון עד כדי הצלת חיים ממש וממליץ בחום לענוד צמיד זיהוי רפואי".

פרופ' שמואל קויתי, מנהל היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, מסר כי: "בתחום הרפואה מודעים ליעילותו המוכחת של הצמיד במצבי חירום, אני רואה חשיבות רבה בהגברת המודעות בציבור לצמיד, ואמליץ למטופלי היחידה לענוד את הצמיד".

מחיר הצמיד הנו 160 – 250 שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן