Skip to content

"המלפפון הזה – זו הדיפלומטיה האמיתית"

אמר שר הכלכלה נפתלי בנט, בתערוכה המים הבינלאומית WATEC, בגני התערוכה בת"א, כשהוא מחזיק מלפפון שקיבל בחוות משרד החוץ הישראלי בהודו. השר הביע התנגדות לתוכנית הורייזן 2020 בנוסח הקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום נפתחה תערוכת המים WATEC בגני התערוכה בתל אביב. עשרות אלפי אנשים מעשרות משלחות, מכ-100 מדינות מרחבי העולם ישתתפו בימים הקרובים בתערוכה, בהם בכירי ממשל ואנשי אקדמיה מהודו, דרום אפריקה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, קולומביה, תאילנד, שווייץ, שבדיה, פרו, ספרד, מקסיקו, נורבגיה, סין, ליטא, יוון, טייוואן ועוד.

שר הכלכלה נפתלי בנט והמללפון. כולם מגיעים ללמוד את החדשנות הישראלית
שר הכלכלה נפתלי בנט והמלפפון. כולם מגיעים ללמוד את החדשנות הישראלית

את התערוכה פתח שר הכלכלה, נפתלי בנט, בפגישה אישית עם סגן נשיא הנציבות האירופית, אנטוניו טייאני, במשך הפגישה דנו השניים ביחסי ישראל אירופה ובאתגרים הכלכליים והמדיניים העומדים לפתחנו. השניים דנו באפשרויות לשיתוף פעולה בנושא החדשנות בין ישראל לאיחוד האירופי. שר הכלכלה נפתלי בנט שוחח עם סגן נשיא נציבות האירופית על נושא הורייזן 2020 ואמר: "ההנחיות הקיימות לא מקובלות על מדינת ישראל, ישראל לא תחתום על ההסכם בנוסח זה".

לאחר מכן נפגש השר עם נציגיהם של 70 חברות אירופיות, אשר הגיעו לישראל במיוחד על מנת להיפגש עם חברות ישראליות.

תוכנית הורייזן 2020

תכנית Horizon 2020, שבמסגרתה יועמד מימון של האיחוד האירופי לפעילויות מחקר וחדשנות בשנים 2014-2020, תהיה פתוחה להצטרפותן של מדינות שלישיות שהיו חברות בתכנית המסגרת השביעית. על האיחוד האירופי וישראל להסכים ביניהם על התנאים לחברות כזאת, הכוללים השתתפות כספית של מדיניות שלישיות לתכנית Horizon 2020. לצורך כך, מקיימים האיחוד האירופי וישראל משא ומתן על מזכר הבנה.

הסיבוב הראשון במשא ומתן באוגוסט השנה הוגבל לשיחות גישוש סביב היבטים טכניים וכספיים של Horizon 2020. דיונים על ההיקף הטריטוריאלי של מזכר ההבנה העתידי ועל החלת הקווים המנחים בדבר זכאותן של ישויות ישראליות ופעילויותיהן בשטחי יהודה ושומרון, למענקים, פרסים ומכשירים פיננסיים, הממומנים על ידי האיחוד האירופי משנת 2014 ואילך יתקיימו במושב השיחות השני, המתוכנן להתקיים בבריסל

התערוכה – במה להחלפת ידע

התערוכה, מהגדולות והמובילות בעולם בתחום זה, מהווה במה להחלפת ידע ורעיונות בקרב אנשי תעשייה, אקדמיה, אנליסטים ומומחים מהעולם, ולה תרומה משמעותית וחשובה לקידום יחסי החוץ של ישראל, במהלכה יקודמו שיתופי פעולה מסחריים עתידיים בתחום טכנולוגיות המים, וייבחנו השקעות בטכנולוגיות ישראליות חדשניות. התערוכה תמשך עד ליום חמישי והיא פתוחה לציבור.

לדברי השר בנט: "ישראל היא מגדלור בסערה אזורית במזרח התיכון. אנחנו צריכים לשתף באור הזה גם את מדינות העולם – עם הודו, סין, אפריקה וצפון אמריקה. היום הוכחנו שהחדשנות הישראלית הינה מוקד עלייה לרגל לכל העולם. המטרה של החדשנות הישראלית היא להיות אור של לגויים. אור של תרומה, אור של יצירתיות, אור כלכלי וחברתי".

לא לפחד מדה לגיטימציה

עוד ציין השר: "אנחנו במשרד הכלכלה נפעל על מנת לסייע לחברות שיפתחו טכנולוגיות שישפרו את איכות החיים של מיליארדים ברחבי העולם. כל אלה שמפחידים אותנו מדה לגיטימציה לישראל מוזמנים להגיע ולראות את מאות השרים, המנכ"לים, הראשי ערים, אנשי העסקים והאורחים מכל רחבי העולם המגיעים ללמוד מישראל על חדשנות".

בהרצאה סיפר השר בנט על ביקורו האחרון בהודו, בחווה החקלאית של משרד החוץ הישראלי, שם מגיעים חקלאים מהודו להתרשם מטכניקות הגידול החקלאיות הישראליות של ירקות המצויינות המוצגות במרכז. בין הירקות: מלפפוני "בית אלפא", עגבניות שרי, חצילים, פלפלים וקישואים. באמצעות ידע, מומחיות וטכנולוגיה ישראלים מיושמות במרכז המצוינות שיטות גידול מתקדמות המותאמות לתנאים המקומיים, המגדילות את תוצרת החקלאית ההודית בכמעט פי 10.

לאור זאת אמר השר בנט: "המלפפון הזה זו הדיפלומטיה האמיתית. לא עוד דיפלומטיה של סכסוכים. אני מאמין במדיניות כלכלית של 'אור לגויים', זוהי דיפלומטיה שבה מייצרים עולם טוב יותר להודים וכך נוצר הקשר העמוק בין מדינות כך שבנוסף לתוצרת העסקית תצמח לישראל גם תועלת דיפלומטית".

חשיבות המים בחיינו

עודד דיסטל, מנהל המטה לקידום השקעות ותכנית Israel NewTech במשרד הכלכלה: "מים לא זכו מעולם לכבוד הראוי, אך ההתעוררות העולמית שחלה בשנים האחרונות וההבנה לחשיבות המים בחיינו, הנה דרמתית. תעשיית המים של ישראל היא מהמובילות בעולם והגעתם של אלפי בכירי התעשייה מכל העולם להשתתף, ללמוד, לשתף פעולה ולרכוש ידע ישראל, הנה הבעת אמון חשובה ואני מקווה שנצליח היום, בכנס משקיעים, לתת הזמנות לחברות ישראליות חדשות ומתפתחות, הזדמנות לפרוץ לשווקים הבינלאומיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן