Skip to content

מענה ממכון התקנים תוך 16 שעות או שכספי היבואן יוחזרו

זאת בעקבות כניסתה לתוקף של אמנת שירות במכון התקנים במטרה לשפר את השירות לעסקים הקטנים והבינוניים ולהגברת התחרותיות במשק, לראשונה בתולדות המכון. נפתלי בנט: "הגיע הזמן שגם הגופים הממשלתיים ידעו תודעת שירות מהי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט.
שר הכלכלה נפתלי בנט

בהנחיית שר הכלכלה, נפתלי בנט, תכנס לתוקף, כבר בימים הקרובים, רפורמה חסרת תקדים שבמסגרתה ישיק מכון התקנים אמנת שירות (SLA – Service Level Agreement). בשלב ראשון, יתחייב המכון לאשר הצהרות יבואן תוך 16 שעות (בכפוף להגשת כל המסמכים הדרושים על מנת לאשר את תצהירי היבואן). במידה ותהיה חריגה מאמנת שירות זו, לא יגבה המכון תשלום בעבור השירות.

קיצור זמן להכנסת סחורה לארץ

משמעות ההנחיה ליבואנים ולציבור היא קיצור הזמן שלוקח להכניס סחורה לארץ וביטול חסם להגברת התחרותיות. בנוסף, צפויה הרפורמה להעצים את תודעת השירות במכון התקנים הישראלי ולהוות פתח לשיפורים נוספים בשירות מכון התקנים. כדי לתמוך ביעד השירות הגבוה, פיתח מכון התקנים מערכת מחשוב שתתמוך בבקשות ותתריע לנציגים הטכניים על דחיפות הטיפול בבקשות.

הקלות ליצרנים וליבואנים

בהמשך, צפויה אמנת השירות להתרחב ולכלול הקלות נוספות גם על יצרנים וגם על יבואנים. במשרד הכלכלה מתכוונים לבצע בדיקות ומעקב על מנת לוודא כמה זמן לוקח לבצע פעולות בדיקה. כמו כן, במטרה להגביר את השקיפות, יבצע משרד הכלכלה סקרי שביעות רצון בקרב לקוחות מכון התקנים, על מנת להקל על הרגולציה העודפת.

"הקלות בתקינה משרתות את התחרות"

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "הגיע הזמן שגם הגופים הממשלתיים ידעו תודעת שירות מהי. המגזר הציבורי צריך להפנים שהוא משרת את הציבור ולא להיפך. שירות טוב יותר זה אינטרס של כלל המשק. הקלות בתקינה משרתות את התחרות במשק ואת העסקים הקטנים והבינוניים. זה עוד חסם שאנו מסירים בדרך לעשיית עסקים קלה יותר ואני מתחייב עד סוף השנה להרחיב אמנת שירות זו".

שר הכלכלה ציין עוד, כי הוא רואה בהנהלת מכון התקנים, בראשות המנכ"ל דני גולדשטיין שותפים משמעותיים למהפכת השירות שעוברת על מכון התקנים.

"לפעול בסביבה עסקית דינמית"

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "מהלך זה, שנעשה בתאום עם משרד הכלכלה, הינו אחד מהצעדים שנקט המכון במסגרת שיפור השירות. הצבנו לעצמנו יעד שירות גבוה על מנת לתמוך ולסייע ליבואנים לפעול ביתר קלות בסביבה העסקית הדינמית. בתקופה האחרונה עבר מכון התקנים כברת דרך משמעותית בשכלול ושיפור השירות והקשר עם הלקוחות. אנחנו נמשיך ונתמיד בכך כאשר לנגד עינינו עומדת טובת הלקוח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן