Skip to content

עלייה באירועים בינוניים וקשים במטוסים דו מנועים

טען שי פופר יו"ר אגודת התעופה הכללית בכנס התעופה שהתקיים במכון פישר והביא לדוגמה את האסון באילת. לדבריו, לטייסי דו מנועי כמעט ואין מקום לבצע הקפות אימון במטוסם בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שי פופר יו"ר אגודת התעופה הכללית
שי פופר יו"ר אגודת התעופה הכללית

"אנחנו רואים מגמה של בעיה בטיחותית בגלל חוסר תרגילי טיסה כמו הליכה סביב. גם התאונה באילת של יגאל ברייטמן ז"ל וגם התאונה בה התרסק מטוס ססנה 172 בסקופיה שבמקדוניה נגמרו רע בגלל הליכות סביב לא טובות. לטייסי דו מנועי אין כמעט מקומות לבצע הקפות אימון במטוסם בישראל", טען שי פופר יו"ר אגודת התעופה הכללית בהרצאתו בכנס התעופה האזרחית שהתקיים השבוע במכון פישר.

 

זיהוי מגמה

לדבריו, אגודת התעופה הכללית מזהה מגמה בנושא. יש עלייה ברורה בכמות האירועים הבינוניים והקשים. ישנם הרבה מאוד פעילות של בטיחות, בעזרתה של רת"א: כנסי בטיחות במכון פישר ובאגודת התעופה, קצין בטיחות של האגודה שפעיל בתחום, ערבי העשרה וקשר רצוף והדוק עם אנשי החוקר הראשי ורת"א, לכן למה אחרי כמה עשורים של ירידה באירועי הבטיחות רואים עלייה?", הוא שאל.

9 מטוסים נמחו

המטוס שהתרסק באילת, לאחר ניסיון שנכשל ללכת סביב.
המטוס שהתרסק באילת, לאחר ניסיון שנכשל ללכת סביב.

 

פופר סיפר, כי השנה נמחו 9 מטוסים מתחום התעופה הכללית. נתון הגבוה מכל העשור הקודם בשנה אחת. "לדעתנו, זה נובע מחוסר באימונים, אך גם מנושאי ניהול דלק לקוי, תפקוד שני טייסים במטוס של תפעול יחיד ונושאי תחזוקה במכוני הבדק. אם מתעסקים כל כך הרבה בבטיחות אז למה כמות האירועים והתאונות הולכת וגדלה?"

הוא טען בתוקף, כי האירועים האלה נגרמים כי "פשוט לא טסים מספיק. עלויות הטיסה עולות, קשה יותר למצוא מקומות להתאמן וגם החינוך לבטיחות נשחק. זה שילוב של הגורמים הנ"ל. תשתיות האוויריות מצטמצמות: חיפה סגור חדשות לבקרים, אילת סגור מזה כמה חודשים לתעופה הכללית, הרצליה בסכנת סגירה בשנת 2015 ושדה דב עתיד להיסגר".

לטוס יותר

לדבריו, כדי שהתעופה הכללית תהיה בטוחה צריך לתת יותר מקומות לטייסים להתאמן ולטוס במחירים סבירים. "מי שטס פעם בחודש חצי שעה לא יעשה הקפות, אך מי שטס יותר גם מנווט וגם מקדיש יותר זמן לאימונים שונים ולהקפות. מגיהוץ שמיים אי אפשר לתרגל היחלצות מקנגורו, או לבצע הליכה סביב מוצלחת".

סגירת שדה דב ושדה הרצליה מכה קטלנית

"ישראל נמצאת במקום מאוד לא טוב במספר התושבים שמשרת כל שדה תעופה. המצב כרגע גרוע עוד לפני ששדה דב ושדה הרצליה יסגרו. זה יפגע קשה בטייסים ובכושר הטיסה שלהם.
סגירת הרצליה ושדה דב תהווה מכה קטלנית לתעופה הכללית, אך גם לתעופה הפנים ארצית ולפגיעה קשה בחברות התעופה הישראליות, ובמיוחד ארקיע וישראייר שפועלות משדה דב שעתיד להיסגר", סיכם פופר את הרצאתו.

1 Comment

  1. אבי ארז
    22 בנובמבר 2013 @ 11:14

    לו ידלגו "חכמי התעופה" למיניהם על האגו שלהם ויאמצו את המלצתו של מדריך הטיסה יוסי כהן לבניית שדה תעופה בעמק האלה (מול מיני ישראל) תהיה תקווה אמתית ותקומה לתעופה הכללית במדינת ישראל. לולא כך, הכול יקרוס בבת אחת!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן