Skip to content

המלונאים לנתניהו: עול האבטחה פוגע קשות בכושר התחרות שלנו

עלות של 200 מיליון שקל ו-3.000 עובדים, זהו העול השנתי שמוטל על המלונות בתחום האבטחה. נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, טוען במכתב לראש הממשלה, שהמלונות נותרו כמעט יחידים עליהם מוטל עול אבטחה אדיר כזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע הידיעות כי קניונים לא יחוייבו עוד להציב מאבטחים בכניסות (למשל קניון עזריאלי), פנה נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שלדבריו, כל פניותיהם למשטרה ולשר לבטחון הפנים לא נענו.

מאבטחים במלון. משטרה פרטית. (צילום באדיבות חברת ה.ס.מ.ת)
מאבטחים במלון. משטרה פרטית. (צילום באדיבות חברת ה.ס.מ.ת)

לדברי פדרמן, לפני שנה בדיוק, ב-18 בנונמבר 2012, קיבלה הממשלה בראש נתניהו החלטה על הוזלת הנופש בישראל (החלטה מס' 5235 ), "החלטה חשובה עליה אנו מברכים. לצערנו, לא רק שההחלטה איננה מיושמת בתחום אבטחת המלונות, אלא הדרישות והעלויות הולכות ומאמירות", טוען פדרמן, "האבטחה הוסרה בתחומים כמו מסעדות, תחבורה ציבורית ועוד שהיוו יעדי הפיגועים העיקריים. המלונות נותרו כמעט יחידים עליהם מוטל עול אבטחה אדיר, בעלות של כ-200 מיליון שקל לשנה ובהעסקה של 3.000 עובדים. אין מקום בעולם בו מוטלת חובה ועלות דומה ואכן כושר התחרות של מלונות ישראל נפגע קשות כמו גם מידת המשיכה למשקיעים חדשים במלונות".

לדבריו, כל פניות המלונאים למשרדי הממשלה בעניין לא נענו והחלטת הממשלה איננה מיושמת. "אם אכן קיים סיכון בטחוני כה רב דווקא ורק למלונות ישראל, אנא השתתפו איתנו בהוצאות הביטחון המושתות עלינו כפי שהממשלה עושה לתעופה הישראלית. אנו זכאים לשירותי בטחון ככל אזרח משלם מיסים ואין כל הצדקה לחייבנו להקים משטרה פרטית", מציין פדרמן, "אנו פונים אליך על רקע החמרה גוברת בדרישות המשטרה והתייקרות ניכרת של הוצאה הגבוהה מדי בלאו הכי כבר היום וזאת לאחר שכל פניותינו למשטרה ולשר הביטחון פנים לא נענו."

לסיכום מזכיר פדרמן כי תעשיית המלונאות היא תעשיית יצוא המעסיקה רבבות עובדים, בעיקר באזורי הפריפריה "ויש לעשות הכל לעודדה ולא להפלותה".

מפרנסים חברות שמירה

יש לזכור כי למרות שנראה כאילו האבטחה הכבדה היתה כאן מאז ומעולם, הפיגוע שהתרחש במלון פארק בנתניה בליל הסדר תשס"ב, ב-27 במרץ 2002, ובו נרצחו 30 ישראלים ונפצעו 160 – היווה נקודת מפנה באבטחת המלונות בישראל. לפני 2002 היו במלונות פחות מאבטחים והם גם לא נדרשו לשאת נשק.

המלונאים טוענים שהתפתח בישראל ענף משגשג, לא יצרני, שתועלתו מוטלת בספק. לדבריהם, הוא מעסיק עשרות אלפי אנשים במשק בתפקידים לא יצרניים וגורע אותם מתפקידים אחרים.

במרוצת השנים התמקצע תחום האבטחה במלונות ועבר, בחלקו, למיקור חוץ מלא, כלומר, לחברות שמירה שמתפרנסות ממנו.

משטרת ישראל היא הגוף המנחה את המלונאים בעניין האבטחה במלונות. בהמלצות ועדת בר ניר להוזלת עלויות הנופש, שאושרו על ידי הממשלה בנובמבר 2012, הוטל על המשטרה "לצמצם את דרישת האבטחה לבתי מלון במקומות שיוגדרו כמתחמים סגורים ומפוקחים וזאת בשלבים".

למרות שהממשלה אישרה את ביצוע ההמלצות להוזלת עלויות הנופש תוך שלושה חודשים, דבר כמובן לא נעשה.

3 Comments

  1. חיים
    21 בנובמבר 2013 @ 21:31

    הסקעת אנשים באבטחה ,גורמת לירידת האבטלה בארץ, מבחינה ביטחונית היא חשובה ,וזאת משום שמאבטח או שומר ערני יכול למנוע גניבות מהמלון או למנוע כניסת אנשים לא רצוים למלון שיכולים לבצע פיגוע או לכייס אורחים או לבצע מעשים פלילים ,

  2. אסף
    20 בנובמבר 2013 @ 17:30

    זה עדיין לא מצדיק את המחירים המוגזמים שלכם ואת זה שאתם היחידים ששולטים בענף המלונאות. אפילו המותגים הבינלאומיים המיוצגים בארץ הם על ידכם.

  3. יוסי
    20 בנובמבר 2013 @ 14:00

    מסכנים. תראו את המאזנים שלהם- מלונות דן הרוויחו מליוני שקלים, ועוד האחרים מפרסמים מאזנים חיוביים. מה הם רוצים? המחירים שלהם ברקיע העליון,עושקים אותנו בחגים ובקיץ,שמירה זה אינטרס שלהם שאורחים לא יפגעו. מילא אם היו בוכים על הכשרות העולה להם,אך על שמירה? מחר יבכו על מחיר העגבניה ומחרתיים על המיסוי העירוני.
    סקטור מדושן ומצליח – בכייני מעצם טבעו ומטבע ראשיו ומנהיגיו שאינם מתאימים לתפקידם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן