Skip to content

בית הדין מגנה את התנהלות מעריב בפרשת מטר

בית הדין לעבודה גינה היום בחריפות את התנהלות בעלי מעריב, שהביאה להדחת יו"ר הוועד חגי מטר ופסק תשלום פיצויים. בן צבי: נערער
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין לעבודה פסק היום כי על מעריב לפצות את העיתונאי ויו"ר ועד העיתונאים בעיתון, חגי מטר, שהוביל את ההפגנות הסוערות על זכויות עובדי העיתון, בסכום של 100,000 שקל פיצויים על פיטורין שלא כדין, ולכסות את הוצאות המשפט שלו בסך 10,000 שקלים. כן פסק בית הדין כי על מעריב להחזירו לעבודתו בעיתון. מו"ל מעריב, שלמה בן צבי, תמה מה לבית המשפט להתערב בהעדפותיו.

חגי מטר עם מפגינים ממעריב (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

בית המשפט מתח ביקורת חריפה על התנהלות מעריב בפרשת מטר, במהלכה הודח פעמיים מן העיתון והורחק ממנו, גם לאחר פסיקה נוספת של בית הדין שהורה להחזירו לעבודתו. בית המשפט ציין כי מעריב הפעיל שיקולים פסולים, נקט "מוסר כפול" ונהג איפה ואיפה כלפי מטר בגלל דעותיו הפוליטיות.

"מדובר בטענות צדקניות ובלתי לגיטמיות… זכותם של בעלי השליטה במשיבה להחזיק בדעות פוליטיות… העובדה כי הן הפוכות מדעותיו ואמונתיו של מר מטר, אינה נותנת למשיב גושפנקא לסמנו כ'אויב הציבור' ולהדיר אותו מחצרי העיתון, משל יש בהימצאותו שם סכנה מיידית לשלום העיתון או לשלום עובדיו".

מו"ל ועורך מעריב, שלמה בן צבי, אמר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את החלטת בית המשפט ונערכים להגיש ערעור על הפסיקה לבית הדין הארצי לעבודה. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל בית המשפט יפגע פגיעה אנושה בחופש העיתונות ויכתיב לעיתון את מי להעסיק כעובד או ככתב. חגי מטר הצהיר בעצמו כי השתתף בהפגנות אלימות כנגד חיילי צה"ל בבילעין וככזה הוא נמצא מחוץ לגבולות הלגיטימיות של הציבוריות הישראלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן