Skip to content

יעלון: "אני מגויס למען הקהילה ההומו-לסבית"

שר הביטחון נפגש עם חברי התא הגאה בליכוד: "אני רואה חשיבות רבה במה שקשור לחברה סובלנית, פתוחה, ליברלית, מקבלת, ודאי לא דוחפת לאפליה על רקע של הזדהות מינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״תראו אותי כמי שמגויס למען הקהילה ההומו-לסבית בכל מה שקשור לזכויות, בכל מה שקשור למניעת אפליה, בכל מה שקשור ללחימה בהומופוביה. אני מגויס ולא מגמגם בזה, ולא מהסס בזה ולא מתלבט בזה. גם כאן יש לי קו מאוד ברור, מצפן מאוד ברור, ואם עולים דברים שאתם חושבים שאני יכול לעזור ולהתערב בהם – דלתי פתוחה״. כך אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון לחברי התא הגאה בליכוד, אותם פגש אמש.

משה (בוגי) יעלון. ימין סובלני (צילום: דן בר דוב)
משה (בוגי) יעלון. ימין סובלני (צילום: דן בר דוב)

"אני שמח על המפגש, משום שאני רואה חשיבות רבה במה שקשור לחברה סובלנית, פתוחה, ליברלית, מקבלת, ודאי לא דוחפת לאפליה על רקע של הזדהות מינית", אמר יעלון. "התבטאתי כבר מספר פעמים בנושא, כאשר עלה עניין הנישואים וכעת בנושא השוואת הזכויות. אני רואה בזה חשיבות רבה, כי יש עדיין לצערי בחברה הישראלית פה ושם חשיבה אפלה בתחומים שחשבתי שכבר מזמן עברנו אותם.

"אני חושב שדווקא הצבא היה הגורם המתקדם, שעוד לפני צבאות אחרים כלל לא התייחס לזה כאל דבר מוזר או שונה או מפלה או מחשיד או כל דבר דומה, כי צבאות רבים התייחסו לעיתים לשאלת הזהות המינית כשאלה שפוסלת מתפקידים מסוימים", אמר שר הביטחון. "אני חושב שהצבא עמד במבחנים האלו, משנות התשעים ומעלה, וזה הפך להיות דבר מובן מאליו בתוך המערכת הצבאית, לפני חקיקה ולפני הכול, גם בהכרה בזכויות ובכל דבר אחר".

בהיבט הפוליטי-מפלגתי אמר השר יעלון: "אני שמח שלפחות בתנועה אין על זה ויכוח, וכשניגשנו לחקיקה הייתה הסכמה מקצה לקצה, גם בוועדת השרים לחקיקה וגם בהצבעה בכנסת. זה מסר חשוב. לעיתים יש קישור מעוות של סטיגמות, שימין לא יכול להיות סובלני ולא יכול להיות ליברלי. בסטיגמה, תמיד ימני זה קיצוני. כמובן שזה לא משקף את הדרך של התנועה ולא את הדעות בתוך התנועה. אני שמח על זה, אבל דרך ארוכה עוד לפנינו.

"אני מעריך שגם בתוך המערכת הפוליטית וגם בתוך המערכת הציבורית והמערכת החינוכית, כולל בתוך צה״ל – יש חשיבות רבה להמשיך ולטפל בתופעות שליליות כמו הומופוביה, שעדיין יש להן אחיזה בהוויה הישראלית, ובהחלט אני לא רואה אותן בעין יפה בלשון המעטה", אמר שר הביטחון. "ברגע שאתה מטפל בתופעה כמו הומופוביה, יש לזה היבטים של סובלנות גם בתחומים אחרים, של קבלת האחר ויחס לאחר. זה אחד מהערכים שלנו כחברה יהודית וישראלית, וצריך לבטא את זה בצורה מאוד ברורה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן