Skip to content

הרצוג לקרי: "לנתניהו יש רוב להסדר בתמיכת האופוזיציה"

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג נועד הבוקר עם מזכיר הממשלה האמריקני ג'ון קרי לפגישת עדכון על פרטי המו"מ הישראלי פלסטיני. "אנו רואים חשיבות עליונה בהסדרי ביטחון שיבטיחו את היכולת של ישראל להגן על אזרחיה ומניעת זכות השיבה של פליטים פלסטינים לשטחי ישראל", הבהיר הרצוג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג נועד הבוקר  עם מזכיר הממשלה האמריקני ג'ון קרי לפגישת עדכון על פרטי המו"מ הישראלי פלסטיני. הפגישה תואמה אמש בשעות הקטנות של הלילה, לבקשתו של קרי. קרי עדכן את הרצוג באריכות על פרטי המשא ומתן.

"קרי נראה נחוש יותר מכל מתווך בעבר להגיע להסדר". יצחק הרצוג וג'ון קרי (צילום: אבי חיון)
"קרי נראה נחוש יותר מכל מתווך בעבר להגיע להסדר". יצחק הרצוג וג'ון קרי (צילום: אבי חיון)

הרצוג: "קרי נראה נחוש יותר מכל מתווך בעבר להגיע להסדר והבעתי בפניו את הערכתי לעבודה החשובה שהוא ממלא". לדברי הרצוג הוא מתרשם שלמרות הפערים הניכרים בין הצדדים בהחלט יש סיכוי לצמצומם ומרחב שיאפשר הגעה להסכמה,  "אנחנו נמצאים ברגע היסטורי של קבלת החלטות. אני סבור שאין לנו אלטרנטיבה אחרת מלבד הפרדות מהפלסטינים וכינון שתי מדינות. כל דרך אחרת תוביל למדינה דו לאומית שתהווה סוף לחזון הציוני ולעצמאות המדינה הפלסטינית".

בפגישה הבהיר הרצוג לקרי שמפלגת העבודה בהנהגתו תתמוך ביזמה מדינית שתקדם הסכם. הרצוג: "חזרתי ואמרתי כי יש רוב בכנסת להסדר בתמיכת האופוזיציה והדגשתי כי אנו רואים חשיבות עליונה בהסדרי ביטחון שיבטיחו את היכולת של ישראל להגן על אזרחיה ומניעת זכות השיבה של פליטים פלסטינים לשטחי ישראל".

הרצוג הוסיף ואמר שקשה להעריך מתי יונח על השולחן המתווה הסופי אך הכדור כעת בידיים של נתניהו ואבו מאזן. "שני המנהיגים יצטרכו להחליט האם הם מסוגלים להוביל מהלך היסטורי ואמיץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן