Skip to content

כך יראה השטר החדש של 50 שקלים

השטר יהיה בצבע ירוק והדיוקן המופיע עליו הוא של המשורר שאול טשרניחובסקי. לפני יותר משנה החליטה הממשלה, כי על שטרות הכסף החדשים יופיעו משוררים במקום מנהיגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנק ישראל פרסם אתמול, לצורך היכרות מוקדמת של הציבור, את שטר 50 שקלים החדש. הפרסום כלל גם את עיצובו הסופי והמפורט של השטר החדש. השטר החדש הוא בצבע ירוק והדיוקן המופיע עליו הוא של המשורר שאול טשרניחובסקי. בחזית השטר מודפס השיר "הוי ארצי מולדתי", שאותו ניתן לראות בזכוכית מגדלת. השיר שהיווה את ההשראה לעיצוב חזית השטר, הכולל את הפיסקה – "ריח פרדסי אביב" ולכן מופיע בחזיתו תמונת עץ הדרים ופירותיו. בגב השטר משולב עמוד בסגנון קורינתי על שום חלקים מיצירתו ותרגומיו המופלאים של טשרניחובסקי ליצירת יוון העתיקה.

חזית השטר החדש
חזית השטר החדש

דיוקני משוררים ומשוררות

לפני יותר משנה בהמלצתם של מי ששימש אז נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, ושר האוצר דאז יובל שטייניץ, החליטה הממשלה, כי על שטרות הכסף החדשים יופיעו משוררים במקום מנהיגים. על שטר של 20 שקלים יודפס דיוקנה של רחל המשוררת, על שטר של 100 שקלים יודפס דיוקנה של לאה גולדברג ועל שטר 200 שקלים יודפס דיוקנו של המשורר נתן אלטרמן. כדי להקל על עיוורים וכבדי ראיה יהיו שטרות הכסף בגדלים שונים, כדי להקל על ציבור העיוורים וכבדי הראייה וכדי למנוע זיופים הוכנסו סימני ביטחון חדשים.

גב השטר החדש
גב השטר החדש

כיול מכונות

בנק ישראל מסר אתמול, כי הוא משקיע מאמצים רבים במסירת מידע וסיוע לגורמים המקצועיים על מנת לאפשר להם להיערך מבעוד מועד מבחינה טכנית ותפעולית לשימוש בשטר החדש, כמו למשל, השימוש במכונות ממכר אוטומטיות וקופות במגרשי חניות. מידע מקצועי ודוגמאות מן השטרות נמסרו להם במטרה להעניק לגורמים אלו זמן ארוך מספיק, על פי בקשתם, לכיול המכונות שבאחריותם.

סטנדרטים מתקדמים של ביטחון

"בנק ישראל משקיע מאמצים רבים על מנת ששטרות הכסף של מדינת ישראל יהיו בטוחים ומתקדמים ביותר, בהתאם למגמות העולמיות, במטרה לשמור על ביטחון המטבע ויציבות הכלכלה הישראלית . ההתפתחויות בתחום השטרות, העלייה ברמת הזיופים בעולם והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים כיום בידי הזייפנים מחייבים את הבנק להתאים את הסטנדרטים של השטרות לאתגרים של השנים הבאות. שטרות הסדרה החדשה יציגו סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. השטרות נבדלים זה מזה באורכם ובצבעם לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראייה, ומשולבים בהם סימני ביטחון מתקדמים ביותר נגד זיופים", נמסר אתמול מבנק ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן