Skip to content

לתרום אורז לרעבים על ידי משחק טריויה ושימוש ברשתות חברתיות

משחק טריויה בינלאומי מקוון מאפשר להשיב על שאלות ולצבור תרומות של גרגירי אורז עבור רעבי העולם דרך תוכנית המזון העולמית של האו"ם. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משחק טריויה בינלאומי מקוון מאפשר להשיב על שאלות ולצבור תרומות של גרגירי אורז עבור רעבי העולם דרך תוכנית המזון העולמית של האו"ם. השבוע הוא שבוע "שש דרגות של אורז חינם"

מאת שרית פרקול

free-rice-posterתיאוריית "שש דרגות של הפרדה", המיוחסת לסטנלי מילגרם, פרופסור מאוניברסיטת הארוורד, אומרת שכל אדם יכול להתחבר לכל אדם אחר על פני האדמה דרך שישה אנשים אחרים לכל היותר. בעידן הלינקד-אין והפייסבוק התיאוריה הזאת מומחשת יותר מתמיד.

הרעיון הזה הוא ההשראה מאחורי "שש דרגות של אורז חינם", משחק טריויה בינלאומי שמתנהל השבוע (בין 6 ל-12 בפברואר) במלחמה נגד הרעב העולמי. על כל תשובה נכונה שעונים בשאלון הטריויה המקוון, נתרמים עשרה גרגרי אורז, דרך "תוכנית המזון העולמית" (WFP) של האו"ם.

במהלך השבוע של המשחק מתבקשים הגולשים ליצור קבוצות הכוללות את השם Freerice6 בשם הקבוצה ולהזמין שישה חברים להצטרף לקבוצה. הקבוצות שצירפו הכי הרבה חברים או תרמו הכי הרבה אורז, וכן אנשים פרטיים שתרמו הכי הרבה אורז במהלך השבוע, יקבלו פרסים.

"תארו לעצמכם מה נוכל להשיג אם כל אחד מאיתנו יזמין שישה חברים לעזור לנו לתרום אורז לילדים רעברים", אמרה ננסי רומן, מנהלת יחסי הציבור של תוכנית המזון העולמית. "פריי-רייס מאפשרת לכל אחד להשפיע על העולם בקליק אחד של העכבר".

יותר ממיליון בני אדם מ-179 ארצות נרשמו עד כה למשחק  

riceמאז הושק המשחק, בשנת 2007, יותר ממיליון בני אדם מ-179 ארצות נרשמו עד כה למשחק ותרמו כמעט 100 מיליארד גרגרי אורז, כדי להאכיל כחמישה מיליון רעבים ברחבי העולם. ניתן לבחור מבין 45 שאלות במגוון נושאים, כגון גיאוגרפיה, מתמטיקה, כימיה, ספרות ועוד, בשש שפות (אף אחת מהן אינה עברית).

"אנחנו יכולים לפתור את בעיית הרעב אם נפעל במשותף וכל אחד מאיתנו יעשה את חלקו", הוסיפה רומן. "כמעט מיליארד בני אדם הולכים לישון רעבים כל לילה. עם שש דרגות של אורז-חינם, אנחנו בדרך לרתימת הכוח של הרשתות החברתיות המקוונות כדי לחולל שינוי במאבק נגד הרעב".

את תרומות המזון מממנים על ידי באנרים של ספונסרים, המוצבים באתר של פרי-רייס.

בוויקיפדיה נכתב, שעל פי מחקר‏ של משתמשי פייסבוק, נמצא כי 99 אחוז מהמשתמשים אכן מקושרים האחד עם השני דרך שרשרת של לא יותר מ-5 משתמשים אחרים. ממצא נוסף הראה כי 92 אחוז מכלל המשתמשים מקושרים האחד לשני דרך לא יותר מ-4 משתמשים אחרים, מה שמביא את המרחק הממוצע בין כל זוג משתמשים ברשת החברתית לכדי 4.74 דרגות של הפרדה בלבד, זאת לעומת 5.28 דרגות של הפרדה בשנת 2008. את המחקר ערכה פייסבוק על 721 מיליון ממשתמשיה הפעילים ולשם כך בחנה מעל 68 מיליארד קשרים חברתיים שקיימים ביניהם. מדובר במחקר נרחב שמקיף מעל 10 אחוזים מאוכלוסיית העולם.

הרשת החברתית המקצועית לינקד-אין מאפשרת למשתמשיה לאתר את מספר דרגות ההפרדה בין משתמשים שונים. כלומר, ניתן לראות כמה דרגות יש בין הפרט לבין משתמש אחר שהוא מעוניין ליצור איתו קשר.

לפי ניתוח 5.2 מיליארד קשרים בטוויטר, המרחק הממוצע בין הרשומים בה הוא 4.67 משתמשים. כ-50% מהמשתמשים בטוויטר רחוקים זה מזה ב-4 דרגות בלבד.‏

>>> מה הקשר בין דן בן אמוץ (Dahn Ben Amotz) ז"ל לבין בראד פיט (Brad Pitt)? בדקו במנוע "שש דרגות של קוין בייקון"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן