Skip to content

אבי בניהו וארז וינר נעצרו לחקירה בפרשת הרפז

היום הביאה המשטרה את השנים, דובר צה"ל לשעבר ועוזרו של הרמטכ"ל (מיל.) גבי אשכנזי, לדיון בהארכת מעצרם בטענה כי הם "מסוכנים לשלום הציבור". בית המשפט התיר לפרסם את שמותיהם. בועז הרפז נקרא אתמול והיום לחקירה במשרדי היחידה לחקירות הנאה ושוחרר למעצר בית למשך עשרה ימים. בניהו בבית המשפט: "את רוב שנות חיי הבוגרים הקדשתי לביטחון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – שני קציני צה"ל לשעבר, דובר צה"ל לשעבר, תת אלוף (מיל.) אבי בניהו, ואלוף משנה (מיל) ארז וינר עוזרו של הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, נעצרו אתמול (שלישי) לחקירה ביאח"ה במסגרת החקירה הסמוי שמנהלת המשטרה בפרשה המכונה "פרשת הרפז". בית המשפט האריך היום (רביעי), את מעצרם עד למחר בשעות הערב.

"מסוכן לציבור" מספר 1 - תא"ל (מיל.) אבי בניהו (צילום: ציפי מנשה)
"מסוכן לציבור" מספר 1 - תא"ל (מיל.) אבי בניהו (צילום: ציפי מנשה)

היום ביקשה המשטרה להאריך את מעצר שניהם בבית משפט השלום בראשון לציון, בטענה כי הם "מסוכנים לשלום הציבור". בועז הרפז עצמו, האדם שנחשד בזיוף המסמך המפורסם שפוצץ את הפרשה בתקשורת (לפי המסמך המזויף, שכר שר הביטחון אז, אהוד ברק, שירותי יעוץ תקשורתי לקדם כביכול את האלוף יואב גלנט) – נקרא אתמול לחקירה במשרדי היחידה לחקירות הנאה ושוחרר למעצר בית למשך עשרה ימים. היום נקרא הרפז לחקירה נוספת במשרדי היחידה.

הפרשה עצמה, המכונה במשטרה פרשת 404, נאסרה בפרסום גורף עד היום. רק אתמול הזהירה דוברות המשטרה את כתבי הפלילים השונים לבל יעברו על הצו הגורף שניתן בזמנו לבקשת המשטרה. שופט בית המשפט השלום בראשון לציון התיר לפרסם באופן חלקי את הצו ואת פרטי החשודים וכל חומר אחר, למעט חומרי חקירה שנאספו על ידי יאח"ה וגרסאות הנחקרים. בית המשפט דחה את בקשות פרקליטיהם של השניים לאסור את פרסום שמותיהם.

"מסוכן לציבור" 2 אל"מ ארז ווינר (צילום: אתר כיפה)
"מסוכן לציבור" 2. אל"מ (מיל.) ארז וינר (צילום: אתר כיפה)

בבקשה להארכת המעצר כתבה המשטרה שכל אחד מהשנים "פעל ביחד עם אחרים לאיסוף והפצת חומר מכפיש על אנשי צבא ופוליטיקאים וזאת תוך ביצוע שורת עבירות לרבות, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט".

עוד נטען כי בניהו ו-וינר "החזיקו שלא כדין חומרים מסווגים ברמת 'סודי', 'סודי ביותר' ואף מעבר לכך. בנוסף, העבירו לידיעת גורם בלתי מוסמך חומרים מסווגים ברמת סודי ביותר". על פי טענת חוקר המשטרה בעת הדיון להארכת המעצר נמצאו בעת החיפוש בביתו של דובר צה"ל לשעבר מחשב צה"לי ובו "חומרים מסווגים והוא נחקר על דברים חדשים".

בנוגע לוינר אמר נציג המשטרה כי "להבנתנו אין צל צילו של ספק שהתגבשו ראיות משמעותיות לביצוע עבירות באופן שמחייב הדין". לגבי השניים נטען כי "יש יסוד לשיבוש חקירה. במקרה הזה אפשר לומר ברמת וודאות שהחשודים פעלו לשיבוש חקירה ולהשמדת ראיות באופן אקטיבי. אין ספק בקשר לחובת המעצר".

בניהו הגיב בתדהמה על הצגתו בבית המשפט כמסוכן לציבור ואמר לשופט בית המשפט מנחם מזרחי: "אני ניצב בפניך, אדם בן 54 שמתקשה לשמוע שהוא סכנה לביטחון הציבור. למעלה משני עשורים נמצאתי ראוי על-ידי ראשי המדינה להיות בתפקידים רגישים ביותר. אני את רוב שנות חיי הבוגרים הקדשתי לביטחון הציבור, גם בצמרת הכי גבוהה. אני עומד כאן כחלק מפרשה שהייתי מעורב בה בעל כורחי, השתדלתי לעשות את התפקיד בצד הטוב ביותר. אני אדם שומר חוק".

פרקליטו של בניהו, עורך הדין איל רוזובצקי, אמר לשופט: "אומר חברי ומגזים ואומר כי יש חשש לשלום הציבור. לא לביטחון המדינה, אלא לשלום הציבור. זאת אומרת, אם בית-המשפט יתן חלופת מעצר ישנה סכנה ללכת ברחובות".

שופט בית המשפט האריך את מעצרם של השניים בהסכמת פרקליטיהם עד ליום רביעי בשעה שמונה בערב. אז ידון בית המשפט בהארכת מעצר נוספת, אם המשטרה ופרקליטי החשודים לא יגיעו להסכמה בדבר שחרורם בתנאים מגבילים.

בעקבות מעצרם של שני הקצינים שהוארך ביום אחד, צפוי הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (מיל) גבי אשכנזי להיקרא לחקירה  באזהרה. אשכנזי פרסם ביום רביעי בערב הודעת תמיכה באנשיו, בה נאמר בקצרה כי הם "קצינים ישרים ושומרי חוק". אשכנזי ציין כי הוא עצמו לא מצוי בפרטי החקירה. במשטרה יש שטוענים כי האפשרות שגם הרמטכ"ל לשעבר ייעצר לצורך חקירה היא אופציה אפשרית בהחלט.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן